Byta hojen mot båt?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Har min streetfighter ute på annons. Inte en jävel som vill komma och kolla eller har visat intresse. Nu har jag möjlighet att byta mot en Buster RS -92 med en Mercury 50 hk fyrtakt från -03. Får lägga ett antal lappar mellan. Men jag undrar om det är lika jävligt att bli av med en båt nu? Säljer ju endast för att kunna byta hoj. Men om priset är rätt borde det kanske gå att sälja den båten. Om man lägger sig i underkant jämfört med blockets priser. Vad tror ni?

Tycker båtar verkar sälja rätt bra trots lågkonjuktur... sålde en Silver styrpulpet nyss, lite mindre modell och den gick bort första dagen annonsen var ute. Kanske låg prismässigt lite i underkant, var väldigt många som ringde.

Är den i fint skick och du lessnat på hojen så varför inte :tummenupp

ALLT är svårt att sälja nu. Folk som har pengar/råd att köpa väljer oftast lite bättre prylar då sånt är billigt nu men de flesta verkar hålla i pengarna ordentligt.
Båt är nog värre än hoj faktiskt, det finns ju så satans mycket båtar att välja på och skulle jag köpa en båt för runt 50k så skulle jag inte välja en Buster från 92 även om motorn är helt ok.
Men det är bara vad jag tror, har du tur så kanske du hittar en köpare på båten. Men de flesta köper båt i maj/juni.

ALLT är svårt att sälja nu. Folk som har pengar/råd att köpa väljer oftast lite bättre prylar då sånt är billigt nu men de flesta verkar hålla i pengarna ordentligt.
Båt är nog värre än hoj faktiskt, det finns ju så satans mycket båtar att välja på och skulle jag köpa en båt för runt 50k så skulle jag inte välja en Buster från 92 även om motorn är helt ok.
Men det är bara vad jag tror, har du tur så kanske du hittar en köpare på båten. Men de flesta köper båt i maj/juni.

Jo det är väl inte rätt säsong, men allt såg ut att vara i väldigt bra skick. Lägger man sig lågt utan att försöka tjäna pengar så kan det nog gå...

Tycker båtar verkar sälja rätt bra trots lågkonjuktur... sålde en Silver styrpulpet nyss, lite mindre modell och den gick bort första dagen annonsen var ute. Kanske låg prismässigt lite i underkant, var väldigt många som ringde.

Är den i fint skick och du lessnat på hojen så varför inte :tummenupp

Jo jag sålde en jofa kuling i våras. Efter 2 timmar på blocket var den såld på telefon så man vet aldrig!

Last edited:
Tycker båtar verkar sälja rätt bra trots lågkonjuktur...

Gissningsvis precis därför de säljer bra.
Folk vill ha båt när det blir varmt. I svårare tider köper man begagnat istället för nytt.
En kontakt på Skanstull Marin förtäljde om att deras försäljning dippade 75% 2008 jämfört med 2007.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back