Byta eller behålla...

Vilken ska hon ha? Cbr 1000 eller behålla zx10r

• Antal röstningar
    0

Tazadar©

Ninja pilot
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV4R
Tjabba sporthojs gubbs and galz!

Min tjej vet inte hur hon ska göra, hon har en zx10r -2006.
Hon har problem med benvinkeln samt hon tycker att den är svårjobbad i kurvorna.
Så vi kollade på en CBR 1000 idag, hon sitter bättre på den och "kändes" bättre i kurvorna ;)

Men hon gillar zx10:an "råa" utseende, själv tycker jag man ska ha en hoj som man är bekväm på ;) Eller är det så att ni tycker att hon ska behålla ninjan? Hon e väldigt kluven ^^

Rösta på vad ni tycker, både gällande utseende och "bekvämlighet, det lilla som finns" ;)

Tack!

Mvh: Marcus.

Bifogat

• IMG_0113.JPG
    IMG_0113.JPG
    112.9 KB · Visningar: 358
  • IMG_0115.JPG
    IMG_0115.JPG
    157.7 KB · Visningar: 600
  • IMG_0117.JPG
    IMG_0117.JPG
    182.6 KB · Visningar: 486
Stod inför ett liknande val nyss hade en r1 o älskar rettans utseende men bytte till en cbr1000rr mycket lättsvängd o lätt hoj -08 o nyare iallafall. Hur som helst saknar jag r1 look fortfarande.

Alltså, valet kan inte vara särskilt svårt :va.
Man köper väl den hojen som man tänker åka på, eller ?.
Visst med lite för mycket pengar över kan man ju alltid köpa en hoj bara för att stå, för den är så fräck att titta på men kass att åka på :rolleyes:

ut o prova mer hojar ,låsa in sig på 2 modeller när det finns en massa skoj
fy o skam

Gör nya fotpinneplattor så benvinkeln blir fungerande :tummenupp om resten är ok. Nog enklare än att byta hoj för en sådan bagatell.

Skulle 10:an vara trögsvängd?? njee det tror jag inte, ninjan piskar väl Hondan i allt utom i bekvämlighet, men man köper väl inte en sporthoj för att det är bekvämt?? Köp en Goldving till kärringen, den e bekväm:tummenupp

Ninja 06 mums tycker dom är snyggast, Avgasrören sitter på rätt plats. Men Hondan har snyggare färg.

Last edited:
vad ska hon ha hojen till? Posera vid donken eller köra? :va

Köra såklart! Men vill ju ändå ha en hoj som jag tycker är snygg!
Inget större fel på hondan, lite smådetaljer som e bättre på kawan bara

Ninja 06 mums tycker dom är snyggast, Avgasrören sitter på rätt plats. Men Hondan har snyggare färg.

Håller med dig om det! Avgasrören och snyggt infällda blinkers :)

Last edited:
Definitivt cbr. Jag tycker ninja är snyggare men hon ska förstås ha den som känns bäst. Låt henne dock provköra en gång till innan så inget annat känns fel.

Köra såklart! Men vill ju ändå ha en hoj som jag tycker är snygg!
Inget större fel på hondan, lite smådetaljer som e bättre på kawan bara

klart man vill ha en snygg hoj men hoj som är svårjobbad i kurvorna låter inte så skoj. Jag skulle iallafall valt den hoj som gav mig ett störst leende när jag sitter på den :tummenupp

Lyft gafflarna 5 mm och se om den känns svårjobbad efter det. :)

Justerbara fotpinnar löser benvinkeln.

Lyft gafflarna 5 mm och se om den känns svårjobbad efter det.
Innebär att gaffelvinkeln och försprånget minskar. Varpå hojen blir mer lättsvängd.
Samma effekt (att gaffelvinkeln och försprånget minskar. Varpå hojen blir mer lättsvängd) kan också fås genom att höja hojen baktill. Men gå på förslaget: Lyft gafflarna 5 mm, så enkelt. Bara lätta på skruvarna i övre och nedre styrkronan som håller gaffelbenen och trycka upp gaffelbenen 5mm. Och dra åt skruvarna igen. Höja hojen baktill är ju lösningen om det också är problem med att den tar i marken vid nedlägg.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...