Byta drev på minimoto

Wolfhound

örn örn...
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Motala
Hoj
R-etta och miniskroto
När man meckar bort kåpan på en kina-moto så är drevet oftast fastsvetsat. Nån som har koll på varför? Det finns ju möjligheter att byta mellan olika drev med olika många kugg....... Inte ska man behöva svetsa fast det nya man monterat? Nån som har koll på det här??? :va
 
ofta fastsvetsat e det nog inte, men på en del fabrikat så är det möjligt.

Dem brukar annars vara ganska hårt skruvade in i kopplingstumman.
Så ta bort kopplingstrumman och se om den är svetsad.
 
Jag och flera av mina polare har köpt från olika företag......... Alla har varit svetsade..........

Andreas_ace skrev:
ofta fastsvetsat e det nog inte, men på en del fabrikat så är det möjligt.

Dem brukar annars vara ganska hårt skruvade in i kopplingstumman.
Så ta bort kopplingstrumman och se om den är svetsad.
 
anv själv en äkta 14e och då med lösa drev.

Ev så får du byta kopplingstrumma som kan ta lösa drev och sedan köpa ett drev till den.
 
På min 14E sitter drevet gängat i kopplings klockan och sen med en mutter men jag har sett på internet att det finns versioner där drevet bara sitter gängat i klockan men ingen mutter men har inte sett svetsat
 
det där med en ny kopplingstrumma låter ju helrätt......... tack för tipsen! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top