Byta däck plus fälg

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
GSXR 750 -01, GSXR 600 -02
Någon som vet något billigt ställe där man kan byta däck inkl fälg, av- och påmontering?
Har hittat ett ställe där de tog ca 900kr är det normalt eller för mycket?

Har ej tillgång eller kunskapen till att byta däck och fälg själv, jag har däremot både eget däck och ny fälg. Vill helst ha så nära som möjligt. Bor i Vallentuna.

Har för mig att vianor tar 800kr så tror det ligger där omkring. Annars hitta någon vänlig själ som vill hjälpa dig. :)

O timdebeteringen var? O kan det verkligen ta mer än en timma eller hur menade dem?

Frågade inte, dum som jag var. Tydligen, då han hade bytt bakdäck på en scooter där det tog 3 tim. Ingen som vet någon annan? Vet att wheelerdealer är bra, men det är lite för långt bort.

Frågade inte, dum som jag var. Tydligen, då han hade bytt bakdäck på en scooter där det tog 3 tim. Ingen som vet någon annan? Vet att wheelerdealer är bra, men det är lite för långt bort.

En liten fundering, vad tror du själv att timpenningen ligger på hos en mc-verkstad??

För en van hand tar det max 15 minuter att avmontera och återmontera fälgarna igen.

Jag som förra året aldrig mekat ett dugg i hela mitt liv klarar idag av att montera av fälgar kränga däck med hjälp av enkel utrustning och att återmontera fälgparet på under 40 minuter..

Så en 1000 lapp för avmontering,påmontering och krägning av däck borde vara ett rimligt pris.

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”