byta cross , 250f eller 450f

jonashansson

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Husaberg 650 SM -03 // honda CBR600RR -08 // honda crf250 -05
Ska byta bort yamaha 426F-02 mot en nyare cross men vet inte riktigt vilken jag ska välja

har provkört honda 250f-04 och 450f-02 och båda har sina fördelar

250f är mycket lättare i chassit, märks mycket i kurvor då man inte behöver hålla emot crossen jämfört med 426an.
Men det som är negativt med den är att jag saknar kraften plus att man måste hålla högt varv.

450F är tyngre att köra då jag märker att jag blir trött mycket fortare i armarna och att den inte är lika lätt i kurvorna.
och det posetiva är så klart kraften, och att man har bottendraget.

Tänkte om det finns en cross som har lite av båda eller om 450f blir lättare ju nyare dom är,
Eller om det är ide att köpa en 250f med big bore kit?.
Har som sakt bara kört hondas cyklar

tack på förhand .. jonas

Yammas 450 från 06-nyare är nästan som de gamla 250f riktigt mkt smidigare
Och en snäll användbar kurva.
Blev förvånad när jag bytte från 05 till 06 vilken stor skillnad det var.
Men Annars är ju 250f från 06- mkt härlig också, men jag gillar effekt :tummenupp
Lycka till:tummenupp

En fundering bara. Många vill ha så mkt kraft som möjligt i motorn men blir då trött i armarna snabbt och skaffar en 250 istället. Varför inte bara skaffa en 450 och strypa den genom att sätta ett stopp i gasrullen eller liknande. :va Saknar man krutet så tar det 2 min att få fulleffekt igen. :fattartil

En fundering bara. Många vill ha så mkt kraft som möjligt i motorn men blir då trött i armarna snabbt och skaffar en 250 istället. Varför inte bara skaffa en 450 och strypa den genom att sätta ett stopp i gasrullen eller liknande. :va Saknar man krutet så tar det 2 min att få fulleffekt igen. :fattartil

kanske för att om du har effekten av en 250 att hämta men tyngden ifrån en 450 = tröttnar man på ganska snabbt. En 450 är det rätt stor skilnad på i kurvorna, blir nog jävligt tungt om man då bara ska ha strax över halva effekten.
(dessutom får man aldrig blåsa ur den)

Mitt tips är,

Om du är motionär så ska du helt klart köpa 250f. Du kommer att köra mycke fortare med den för att effekten är mycke snällare. De är ytterst få motionärer som verkligen kan använda en 450. Jag bytte från KTM 450 förra året till en Yamaha 250f. Å de gjorde underverk. Å de där å låsa gasrullen lyssna inte på den.

Gör som jag bytt ut den stora 4-takten och köp 250 2-takt:yoparty
Smidig och stark! då slipper du välja.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma