Byta bakdel Cbr 900 -94

micke7306

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
-96 Yamaha XJ 600N
Cbr 900 -94

--------------------------------------------------------------------------------
Kan man byta den tjocka baken på den till nåt snyggare? isåfall vad &finns det nån bra sida man kan beställa från?

och inte ta en r1 98:a röv =)

edit : lite kort svar. men en gsx-r 750 00:a röv skulle kunna passa. lite vassare samtidigt som det inte blir för slimmat. annars så är det en rejäl höjning bara genon att montera cbr900 96:ans röv.

själv byter jag ut plasten mot 98:ans. at bara byta ut röven mot 98:ans skulle också passa bra med framkåpan -

Last edited:
Seriöst, tror att det är svårt att få på något smalare och få det att se bra ut med framkåpan - designspråket är för olika. Tycker original passar fett bra.

Annars köper du CBR 1000 kraschkåpor och bygger om den helt - folk har gjort det innan med strålande resultat... blir säkert mycket kapa och plasta osv kan jag tänka mig dock. Men då har du en riktigt snygg hoj :)

Håller med. gammelbladen är fin som den är. Det är en mognadsfråga bara :)

gammal tråd men du kan kolla på min, är bakände från en r6a. dock e hela ramen bak omsvetsad så går inte direkt att återställa :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT