Byta avgassystem

Frippee

Ny medlem
Gick med
21 May 2024
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2007
Tjena allihopa!

Jag har idag ett helsystem från Arrow på min gsxr med 2 st ljuddämpare, jag är sugen på att få en mer slimmad look på bågen och vill därför bara ha 1 st ljuddämpare.. Finns dock inget ”mellanrör” som passar på headersen till systemet tyvärr, så till min fråga! Hojen är mappad med arrow systemet men sabbar jag hojens gång eller bränsle/luft blandningen om jag skulle byta till original headers för att få på ett ”mellanrör”?

Tack på förhand! /Frippe🤩

Bifogat

• IMG_1839.jpeg
    IMG_1839.jpeg
    456 KB · Visningar: 35
Du har ett jättefint system, två slimmade snygga dämpare, hojen är mappad och förhoppningsvis optimalt justerad för just detta så mitt förslag är att inte bygga om något. Vill du absolut göra detta finns det garanterat lösa delar, böjar mm att köpa och bygga ihop något eget, men bättre blir det inte..

Du har ett jättefint system, två slimmade snygga dämpare, hojen är mappad och förhoppningsvis optimalt justerad för just detta så mitt förslag är att inte bygga om något. Vill du absolut göra detta finns det garanterat lösa delar, böjar mm att köpa och bygga ihop något eget, men bättre blir det inte..
Absolut, dämparna är slimmade om man jämför med vad som finns på marknaden, absolut inte missnöjd med varken utseendet eller ljudet men om jag fick vara riktigt petig så ser det bättre ut med att bara ha 1 ljuddämpare så jag tänkte jag frågar alla kunniga här! :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show