Byggtråd - ZX6R 2002

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jajemän, slängde mig iväg till Falun för ett par månader sedan och köpte en krockad ZX6R 2002a för en mycket liten peng. Osäker på om det skulle gå att bygga hoj av den igen men efter lite meckande börjar det se bra ut, och igår fick jag igång motorn så nu är motivationen på topp.

Då jag hobbylackar en del så kommer väl det intressanta egentligen vara just lacken när det blir dags för den men jag kör en tråd från början till slut.

Såhär har det sett ut så här långt :)

Bifogat

• IMG_0124-1024.jpg
    IMG_0124-1024.jpg
    72.3 KB · Visningar: 71
  • IMG_0125-1024.jpg
    IMG_0125-1024.jpg
    58.7 KB · Visningar: 93
  • IMG_0151-1024.jpg
    IMG_0151-1024.jpg
    64.4 KB · Visningar: 106
Kommer bli spännande att se hur det kommer att arta sig! :o)

vad var det som va trasigt förutom det kosmetiska?
kommer nog bli ett roligt bygge!

Ett relä, bakramen, lite tilltryckt framfälg, snea gaffelben samt såklart alla lampor och kåpor och en och annan fotpinne. Men det ska nog bli fint när det är klart :)

Ett relä, bakramen, lite tilltryckt framfälg, snea gaffelben samt såklart alla lampor och kåpor och en och annan fotpinne. Men det ska nog bli fint när det är klart :)

helkul projekt det låter som! :tummenupp
kommer ivrigt följas!

tänkte du bygga den till original eller möjligtvis fighter? :brynad

helkul projekt det låter som! :tummenupp
kommer ivrigt följas!

tänkte du bygga den till original eller möjligtvis fighter? :brynad

Blev sugen på fighter ett litet tag då jag är sugen på att stunta men naaahhh... Ska köpa racekåpor som tillsammans med tanken och fälgarna ska få sig en riktigt snygg lack. Sen ska jag hitta några coola lampor och blinkers så den kommer inte se riktigt ut som orginal :)

Du jag skulle behöva min tv-bänk :hihi

Den börjar komma i ordning har jag sett, ska bli kul att se slutresultatet sedan.

Du får gärna öva lackning på mina kåpor sedan :tummenupp

Du jag skulle behöva min tv-bänk :hihi

Den börjar komma i ordning har jag sett, ska bli kul att se slutresultatet sedan.

Du får gärna öva lackning på mina kåpor sedan :tummenupp

Haha... Ja jag har lite dåligt samvete över att jag lagt beslag på den. Du får säga till på skarpen om du behöver den. Har iaf uppgraderat verkstaden med papper och diskmedel bl.a. Hoppas det är en förmildrande omständighet ;)

Vill du ge en hint om vad du tänkt dig för lack ?

/Amatörlackaren Part 2

He he nice, har just själv fastnat i flake och candyfärgernas värld.

Visst är det underbart! :) På min chopper blir det en jävulsk massa döskallar, svart på vitt som jag sedan lägger ett tunt lager utspädd silver ovanpå och slutligen några lager candyröd med flakes i. Farligt snyggt. ;)

Visst är det underbart! :) På min chopper blir det en jävulsk massa döskallar, svart på vitt som jag sedan lägger ett tunt lager utspädd silver ovanpå och slutligen några lager candyröd med flakes i. Farligt snyggt. ;)

Det är ju hur jävla kul som helst att exprimentera.
Också enda gången en riktig fuckup kan bli skitsnygg.

Lägg upp lite bilder på choppern, måste ju bli ett grymt djup i den färgmixen.

Back