Byggtråd men kort

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag hade sett denna underskattade mc ( modellen alltså ) på annonssidor ett tag, förtjänar den högvarviga ( över tiotusen RPM ) tvinnen egentligen inte ett bättre öde än nästan bortskänkes? Och varför sitter kåpan så högt upp?

Den här, XZ550, dränerade Yamaha på likvida medel i början av åttiotalet och hade features som först ut med en förgasarkonfiguration som sen blev standard ( fallförgasare + luftburk under tanken )

Ful, av en typ som känns återvändsgränd på samma sätt som en samtida Nissan Cherry

Så jag köpte en XZ av en hotrodprofil i Södermanland

Bifogat

• XZ1.jpg
    XZ1.jpg
    156.6 KB · Visningar: 110
Jag är väl en av de få som gillar modellen. Synd att den aldrig blev riktigt bra.

Jag hade inga större visioner, kåpan måste sänkas och skjutsmöjligheterna är inte längre prio nu när MC Donalds på Sveavägen är Halal.

Den fick ju service med däck, filter, broms mm men jag kände att det viktigaste är att dess inneboende skönhet får släppas fri

Bifogat

• XZ2.jpg
    XZ2.jpg
    125.4 KB · Visningar: 140
Gillar stuket.

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk

Jag hade inga större visioner, kåpan måste sänkas och skjutsmöjligheterna är inte längre prio nu när MC Donalds på Sveavägen är Halal.

Den fick ju service med däck, filter, broms mm men jag kände att det viktigaste är att dess inneboende skönhet får släppas fri

Så vad är gjort? Sänkt kåpa, miniblinkers?

Jag får vibbar av gamla tiders filmhojar.
Där de gärna skall se lite futuristiska ut.
Och det är inget negativt alltså. Jag tycker den blev cool.

Tror jag är med på vad du menar, nu när du säger det kan det funnits ngn åttiotalsfilmposter med vagt liknande utseende, kan hojen haft kulsprutor till och med?

Skulle kanske haft heltäckande vita hjuldiskar

Tanken var god, men osäker på om det blev bättre. Lite mycket åt andra hållet liksom... Varför sticker bakhjulet ut så långt, varför sitter kåpan så lågt? :hihi

Stilrent! Mycket snyggare än innan utan att ta bort det ursprungliga utseendet helt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT