Bygga Pilsnerflotte!

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Hoj
2006 KTM 625smc
Jag och ett par polare hade tänkt bygga en flotte till sommaren med grill osv, På denna kommer det självklart förtäras en hel del alkohol.

Vad gäller egentligen på t ex en älv eller sjö? får man vara hur packad man vill och styra runt denna byggnation?! Motor?!:banana

Har någon gjort något liknande och har erfarenheter? misstag osv :arsele

Har för mig att något byggprogram byggde nån bastuflotte för nått år sen. Kanske kan va en idé att leta efter det. Annars skulle jag tro att samma regler gäller för en flotte som med en båt. Men hur dom avgör vem som framför flotten kan ju vara svårt. Nån stackare får väl offra sig och vara nykter.

"Nästa sommar skärps reglerna när det gäller fylleri på sjön. Det blir en gräns på 0,2 promille precis som på vägarna och det kommer att gälla de största och snabbaste båtarna. De båtar som är längre än tio meter eller kan gå snabbare än 15 knop."

Men hur äre om man bygger en som är under 10meter och går kanske 1,5knop är ju en flotten ingen tävlingbåt:banana

Men hur äre om man bygger en som är under 10meter och går kanske 1,5knop är ju en flotten ingen tävlingbåt:banana

Då får de bara stoppa er om de misstänker att den inte kan framföras på "säkert sätt".

Det blir med andra ord mer utrymme för tolkning. Håller ni er från farleder och annat så skall det mycket till för att de skall lägga sig i.

Äre inte det "grovt sjöfylleri" om de är över 0,5? lindrigt 0,2

"Även när det gäller grovt sjöfylleri utvidgas straffansvaret för de fartyg som omfattas av promilleregeln. 1,0 promille blir en absolut gräns, och den som har mer alkohol i blodet än så döms för grovt sjöfylleri. "

finns det någon begränsning på bredden?
alltså, kan man flytta motorn till långsidan?

Ser du bara till att flytta alla lanternor så de hamnar rätt så lär du vara säker! :fakta :gnissla

Sköna resonemang a la snillen spekulerar.

-Men alltså jag körde 23, 25, 26 knop där borta fyrahundra meter fram va...
- Problemet är att du har druckit för mycket!
- Men vi kunde ju ha satt vem som helst vid ratten!
- Men de har ju också druckit!
- Jaha, så då ska alla straffas?! :rofl
[YOUTUBE-ID]jNDqWYW3HMQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti