bygga om yamaha Dt till sm

DtKungen

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
två yamaha dt50mx
nån som har lite erfarenhet om hur man bygger om sin Dt så att man får kraft och sportig look på den.

har tänkt använda mig av en bakfälg och sätta fram. 18" :fakta

nån som bor i gbgområdet som har lust att hjälpa till med svetsning på framgaffel så jag kan få fast en skiva?

¤skulle gjärna köpa en skiva med ok och allt annat :slicka

//Emil :squid

Fixx skrev:
Ta debis moppe hjul och fixa till... skiva och allt.
men det kostar vell hur mycket som helst?
tänkte svetsa fast ett ok på framgaffeln, såg en annan kille som hade gjort det på sin Dt

Om du nu måste ha skivbroms så försök att få tag på DTR framgafflar, där finns fästen för bromsok. :musik
Troligen så passar DTR gafflarna i din gaffelkorna, annars får du byta den med !

Men du...DT är skit :zpy
HONDA är bättre ! :7peta

Är det lönt att lägga ner så mycket pengar på en moppe som är värd 5-6pap?
grejor + arbete blir lika mycket som din hoj är värd idag.

Fixx skrev:
Är det lönt att lägga ner så mycket pengar på en moppe som är värd 5-6pap?
grejor + arbete blir lika mycket som din hoj är värd idag.
tycker jag, allt är helt nyrenoverat på den. kommer nog inte att lägga ner mer än 4000 kan jag säga. kommer nog att få igen det när jag säljer den.

Busgrabb skrev:
Om du nu måste ha skivbroms så försök att få tag på DTR framgafflar, där finns fästen för bromsok. :musik
Troligen så passar DTR gafflarna i din gaffelkorna, annars får du byta den med !

Men du...DT är skit :zpy
HONDA är bättre ! :7peta
om man kollar på mt5:an som ligger i samma klass så har du ju inte nått grepp i svängarna ute på vägen, men i skogen håller jag med om att det är roligare att köra en honda.

DtKungen skrev:
om man kollar på mt5:an som ligger i samma klass så har du ju inte nått grepp i svängarna ute på vägen, men i skogen håller jag med om att det är roligare att köra en honda.

Nu menar jag inte bara något grepp på vägen utan kvalitén och konstruktionen på hela hojen !
Sist men inte minst Motorn :fakta Den är rena skämtet på DT:n om man gämför med MT:n

Busgrabb skrev:
Nu menar jag inte bara något grepp på vägen utan kvalitén och konstruktionen på hela hojen !
Sist men inte minst Motorn :fakta Den är rena skämtet på DT:n om man gämför med MT:n

jaja, det har jag hört många gånger, brukar stå och svära över den ganska ofta, men det är ju en yamaha, ingen honda :finger

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra