Eftersom jag på 1960-talet var med om att sätta kåpa på två naken hojar, Kawasaki 350 och Honda 450,dvs
göra en plugg, plasta formen i glasfiberarmerad polyester på pluggen och sedan plasta kåporna i glasfiberarmerad polyester i formen, göra kåpfästen och montera kåpan på hojen.
Så känns montage av en R6 kåpa på en R1 som ganska enkelt.
Och R6 kåpan kan du ju krångla dit på en gixxer/honda/kawa också.
Lite mer att välja på.
Att montera en R1 motor i en R6 ram känns betydligt knepigare därför att motorn får med 99 % sannolikhet inte plats i ramen utan det blir att börja slipa bort delar av ramen och sedan svetsa på förstärkningar för att få det hela att hålla ihop.
Och sedan blir det ju ofelbart besiktning av hembyggt fordon.....kanske säkrast så.
Och detta är ju bara början, uppe i tanken ska du krångla in R1 insug i en luftbox för en R6a, flytta hela elsystemet från R1 till R6 osv.
