Bygga om GPz 900

Christhereal

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Hoj
GPz 900, GPz 1100 -81
Håller på att bygga om en gpz 900, har strippat den helt och kommer att använda ZXR-fälgar och USD-gaffel och välkomnar förslag. Jag har inte använt photoshop ännu, Men kommer att göra det. So go wild.:yoparty

Håller på att bygga om en gpz 900, har strippat den helt och kommer att använda ZXR-fälgar och USD-gaffel och välkomnar förslag. Jag har inte använt photoshop ännu, Men kommer att göra det. So go wild.:yoparty

Du behöver en sån här motor.....

/J

Bifogat

• Motor.JPG
    Motor.JPG
    92.8 KB · Visningar: 147
Från den här sidan ser det ut som en 900-motor med mikuni TM-gasare på????:confused:

Det är en GPZ1000RX motor med billet cylinder och Mikuni RS-40. RX passar i 900'an rakt av nämligen och du vinner 5mm slaglängd. Denna är borrad till 1165cc med Venolia kolvar 12:1. Vattenkylning endast i toppen numera.

/J

Nu är det vår! hur ha det gått för dej? Är den klar ? Bilder !?

Hur passar fälgarna och gaffeln mot den gamla styrkronan eller tänker du byta krona?

Micke

Jag fick byta ut stolpen på nedre kronan och göra förlängningar på gaffelbenen så att den inte skulle bli för låg fram. Bilder kommer.

Hur passar fälgarna och gaffeln mot den gamla styrkronan eller tänker du byta krona?

Micke
Nedre kronan är ZXR750, övre är orginal med förlängningar på gaffelbenen. Bakre hjulet gick in i originalsvingen med moddning på Bakdrevskransen, men jag måste nog använda 170-däck för att kedjan ska gå fri

Bifogat

• Övriga 012a.JPG
    Övriga 012a.JPG
    66.4 KB · Visningar: 99
  • Övriga 013a.JPG
    Övriga 013a.JPG
    72.1 KB · Visningar: 100
Fick problem när jag öppnade toppen så nu väntar den på ny, en liten länk hade lossnat från kamkedjan så kammar var helt sönderslitna och ändå lät den inte illa när jag köpte. Men vad får man för 5500.
///Chrille

Bifogat

• Övriga 011a.JPG
    Övriga 011a.JPG
    72 KB · Visningar: 131
Nedre kronan är ZXR750, övre är orginal med förlängningar på gaffelbenen. Bakre hjulet gick in i originalsvingen med moddning på Bakdrevskransen, men jag måste nog använda 170-däck för att kedjan ska gå fri

coolt. dock skulle jag haft den lite lägre fram o hoppas på de bästa :) ev sänka den lite bak

Killen som köpte min GPZ ringde häromdagen och allt funka bra! Den har gått över 10 K mil nu :) Jag skulle få bilder så då lägger jag upp några här.

Nu är det första steget gjort, Besiktad med hjulen så nu är vintern räddad. J...ar vad stadig den blev, Men jag jämför ju bara med äldre hojar (läs riktiga hojar) så det är väl inte så konstigt.

Bifogat

• Övriga 004a.JPG
    Övriga 004a.JPG
    84.7 KB · Visningar: 111
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025