Bygga om en R6:a till en fighter??

Domi

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
SKELLEFTEÅ
Hoj
PÅ G
Det jag främst undrar är om det är mycket jävulskap med att sätta dit R1:ans upside down gafflar? Passar det bra eller måste man vara Mcgyver för att få det att passa? :va

Instrumenteringen blir ju oxå ett problem om man tar bort kåporna, hade tänkt sätta dit ett acerbis cyclops lyse men var fäster man mätarhuset då?

REsten borde inte bli några problem, men är tacksam för svar på ovanstående frågor :gnissla
 
Domi skrev:
Det jag främst undrar är om det är mycket jävulskap med att sätta dit R1:ans upside down gafflar? Passar det bra eller måste man vara Mcgyver för att få det att passa? :va

Instrumenteringen blir ju oxå ett problem om man tar bort kåporna, hade tänkt sätta dit ett acerbis cyclops lyse men var fäster man mätarhuset då?

REsten borde inte bli några problem, men är tacksam för svar på ovanstående frågor :gnissla


Måste byta krona :tungan Dyyyrare än det smakar :tomten
 
har för mig att det var lite jobb..tyckte jag såg nåt i nån tråd :va
 
Surre skrev:


Jo jag har sett den, riktigt snygg. Men att försöka inbilla någon att den endast gått 600 mil, låter lite för bra för att vara sant :va

Men å andra sidan stämmer miltalen är det ett riktigt bra klipp, men inget för mig :tummenupp

Kanske går direkt på en klotad R1:a istället, då blir det ju lite enklare :D
Som ni ser nedan går jag även i hornet tankar, billigare försäkring men garanterat inte lika roligt.... Jaja, inte sommar riktigt än.
 
Last edited:
Jag menade det mer som att du kanske kunde kontakta honom ("lindeberg") och fråga hur han gjort gaffelkonverteringen...

Domi skrev:
Jo jag har sett den, riktigt snygg. Men att försöka inbilla någon att den endast gått 600 mil, låter lite för bra för att vara sant då den är tyskimport. :va

Men å andra sidan stämmer miltalen är det ett riktigt bra klipp, men inget för mig :tummenupp
 
Det finns bara en (än så länge) R6a som varit snygg som fighter. Visserligen är det den snyggaste fightern jag sett. Tror han finns på forumet, en norrman om jag inte missminner mig.

Bräck honom, och du har en kerüm fighter.
 
Domi skrev:
Instrumenteringen blir ju oxå ett problem om man tar bort kåporna, hade tänkt sätta dit ett acerbis cyclops lyse men var fäster man mätarhuset då?

Jag lånar tråden lite om det går bra när ämnet ändå är uppe för diskussion:

Jag håller precis på att börja skaffa grejer till ett fäste som jag bygger själv till mätarhuset, jag använder också Acerbis Cyclops. Har någon några förslag på vilken tjocklek jag ska ha på plåten så att den blir hållbar men ändå inte alltför stor och tung? Jag kan inte använda aluminium eftersom jag inte har tillgång till svets för att svetsa i det. Räcker det med 2mm eller blir det för bräckligt?

Är det några problem att flytta tändningslåset på en hoj? Jag tänkte plugga igen hålet som blir när jag flyttat tändningen så att det inte kommer ned en massa smuts och grejer i styrlåset.

//Eric
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top