bygga om en cb900-82??

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Hoj
En stor och en liten Honda
Hej alla glada

Efter att läst om alla mcprojekt har jag blivit väldigt sugen på att bygga om min gamla cb900-82. Jag är nyfiken på om det finns någon här som har lyckats med att montera på nyare gaffel, sving och fälgar på en liknande hoj, ochisåfall ifrån vilket märke och årsm. Min vision är att få på nyare fjädring och bromsegenskaper på denna buss och vill också bygga om bakdelen, men vill veta om det är fysiskt möjligt innan börjar att kapa och demontera. Hittade en bild här på forumet som gav mig ideer.cb900f.jpg

Limpan här på forumet har ju gjort ett likande och mycket snyggt bygge, se länk nedan.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124392

Hojen du lade upp på bilden är förövrigt skitfet:yoparty Ekerhjul är det enda rätta om man verkligen vill nå hela vägen.

Det hade ju varit nice med ekerfälgar, frågan är om man kan använda sig av motardfälgar eller om det finns några andra fälgar hojen på bilden kanske har triumph fälgar eller nått, det hade varit kul att få reda på hans recept , och hur han löst det med baksvingen, ja det finns många frågor...

Har precis köpt mig en -81 som också ska byggas om. Har funderat på modernare grejor jag också, får bestämma mig vad jag ska bygga först bara...

Har precis köpt mig en -81 som också ska byggas om. Har funderat på modernare grejor jag också, får bestämma mig vad jag ska bygga först bara...

Då få vi hjälpa varandra om vi kommer över några bra ideer, det hade ju varit kul med en sving med enkelstötdämpare bak, fram är det nog lättare att få dit modernare prylar sen om man kunde satt hondan på en diet så hade det ju inte gjort ont heller, 255kg är inget man skojar om...........

Då få vi hjälpa varandra om vi kommer över några bra ideer, det hade ju varit kul med en sving med enkelstötdämpare bak, fram är det nog lättare att få dit modernare prylar sen om man kunde satt hondan på en diet så hade det ju inte gjort ont heller, 255kg är inget man skojar om...........
Enkeldämpare tar plats på längden.
Ett par tidstypiska "Piggyback".
Kortad sving.
Grövre och kortare framgaffel.
Nya fälgar, gillar tidstypiska magnesiumfälgar emedan de funkar, men är man fjollig sätter man på ekerfälgar.
Sänk ner framlyktan några cm.
Korta bakpartiet och skär ner sadeln - Utan att ändra original utseendet.

Tycker om när originaldragen är kvar, men uppsportade/moderniserade.

nej nej nej!! den är min! mitt huvud e förvridet :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...