Bygga en Racing Replica

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Jag har en liten passion för gamla racers. O nu är det så att jag önskar att bygga om min ZXR-750 1989 till hur den såg ut när den var aktiv på banorna. Är det ngn som har bilder eller vet vart jag skall kolla för att få reda på hur den såg ut?! Skulle uppskatta det som bara F ....

ZXRMANNEN skrev:
Jag har en liten passion för gamla racers. O nu är det så att jag önskar att bygga om min ZXR-750 1989 till hur den såg ut när den var aktiv på banorna. Är det ngn som har bilder eller vet vart jag skall kolla för att få reda på hur den såg ut?! Skulle uppskatta det som bara F ....

Har tyvärr inga bilder men jag som du älskar klassiker och kultiga hojar, ZXR är en av favoriterna. Stort lycka till och glöm inte att lägga upp bilder på bygget! :yoparty

J-Bone skrev:
Har tyvärr inga bilder men jag som du älskar klassiker och kultiga hojar, ZXR är en av favoriterna. Stort lycka till och glöm inte att lägga upp bilder på bygget! :yoparty

Så fort jag har alla grejor osv på plats så skall jag sätta igång. Men visst är det roligt att göra om ngn gammal hoj till en fin klassisk racer. Det ser man inte varje dag!. Självklart kommer det bilder, tänkte ta bilder från början till slut !.

Skicka PM till Penguin han har en massa bilder på gamla trötta Superbike Kawor. ;)

ZXRMANNEN skrev:

Kul idé. :tummenupp

Handen på hjärtat, vem blir upphetsad av en R1 eller GSX-R. :rolleyes:

Nyteknik skrev:
Kul idé. :tummenupp

Handen på hjärtat, vem blir upphetsad av en R1 eller GSX-R. :rolleyes:

Jag tycker att det är coolt med moddade hojar, men när man är ute o kör med polarna som har nya hojar så ser man ju inte vem som är vem!. Jag skulle tycka att det vore asballt att komma med en gammal goding o fortfarande har stålar kvar på fickan o samtidigt vara lite udda. Sedan är man ju en galning för klassiker :yoparty

Här kommer en bild på den blivande skönheten! Jag hoppas att den kommer att bli en liten cooling när den är klar !

Nu skall det jobbas framöver så kanske den blir klar ngn gång. Sitter nu o funderar på hur jag skall lösa bakjlus osv på den blivande solosadeln :va

Bifogat

• zxr750c.jpg
    zxr750c.jpg
    66.6 KB · Visningar: 94
Nää nu måste jag snart sluta! Tjejen vill att vill skall äta ostbricka o dricka vin... Hmm då får jag INTE sitta med datorn, hmm brudar förstår tydligen inte hur viktigt detta är med hojar.. :kocko

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP