Bygga bastu-stuga, vart köpa hus i byggsats?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har fått i uppdrag av min styvfar att leta reda på en vettig stuga som ska rymma en bastu på ca 10kvm samt omklädningsrum på 10kvm.
Det behöver egentligen bara vara 4 ytterväggar, resten kan vi bygga själva, men en byggsats känns mest rätt i sammanhanget då det går snabbast och kostnaden är inte så mycket större än lösvirke tippar jag på?

Någon som vet vart jag ska vända mig angående detta? Jag har 5 stycken leverantörer just nu som jag inte har kikat på ännu men om ni har egna erfarenheter eller känner till något i sammanhanget så vore jag tacksam om ni delade med er av dessa isåfall.

Budgeten är på ca 25 000:-, då gör vi allt arbete själva och pengarna ska även räcka till ett staket då det är en privat badplats som ska byggas till oss som äger sjön ute vid mina föräldrar. Staketet kanske däremot kommer köpas i lösvirke på tex Bauhaus eller dylikt, inget extraordinärt där inte.

Bauhaus har/hade en finsk stuga på ca 10 kvadrat uppdelat på två rum (70/30)för 10-12 000. Har satt upp ett par såna i jobbet och kan bara ge beröm för passformen. Är man någorlunda händig gör två man jobbet på en låång dag. Det är bara att stapla bitar, inget avancerat.

En byggsats blir helt klart billigare om man inte har möjlighet att handla virket "utan moms" på nåt lokalt sågverk till bra rabatter.

Så är ju alla bitar färdiga med, inget snesågande när pilsnern kommit fram :hihi .

Lycka till med bygget.

EDIT:
Läste nog inte riktigt på kvadraten där, men det borde finnas större med.
Kanske inte hos Bauhaus men hos nån konkurrent.

Last edited:
Jag har kikat lite i Bauhaus-reklamen men har inte hittat något i den storlek vi eftersöker, ca 20kvm. 10kvm är för litet tyvärr, annars hade det varit en skitbra lösning.

Dee_cati skrev:
2265632 Jag har kikat lite i Bauhaus-reklamen men har inte hittat något i den storlek vi eftersöker, ca 20kvm. 10kvm är för litet tyvärr, annars hade det varit en skitbra lösning.

k-rauta har något i den stilen, ska kolla storleken i katalogen senare!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back