Bye bye love, bye bye happiness...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Två ivriga spekulanter från Tyskland och Frankrike vill köpa min fina guldfärgade Honda RS 250. Torkade av den torkade blötsanden från regnvurpan på Gelleråsen i går kväll och kände mig lite ambivalent. Så mycket arbete som jag lade ner i vintras blir redan nu någon annans lycka. Marc eller Regis får i fortsättningen dra i det nya gashandtaget. Själv blir man kanske åskådare eller i bästa fall Rookie-pilot nästa år.

:brinnerup

Last edited:
Nyteknik skrev:
Jag funderar faktiskt på det.
forts. ...Hello loneliness I think I’m gonna cry.

Skämt å sido. Vi måste alla do our own thing, kanske 600 är din? Håll oss uppdaterade.

Teddy skrev:
forts. ...Hello loneliness I think I’m gonna cry.
Det finns fog för en sådan fortsättning. Gungande chassie, minst femtio kilo dökött som trycker i inbromsningarna, lobotomerade motorer.

Teddy skrev:
Skämt å sido. Vi måste alla do our own thing, kanske 600 är din? Håll oss uppdaterade.
Tja, har ju provat 250 två säsonger nu. Det är ju faktiskt möjligt att återvända ”hem” igen när man varit ute och rest.

björn.e skrev:
Mitt mål är här med att åka ifrån dig :D Välkommen till disel världen :f

björn
Det är bra med mål. Mitt skulle vara att köra minst en sekund snabbare än i 250. Alltså 1,10 på Gelleråsen och 48 på Falkenberg. Webes Trophy är i full gång...

Nyteknik skrev:
Det finns fog för en sådan fortsättning. Gungande chassie, minst femtio kilo dökött som trycker i inbromsningarna, lobotomerade motorer.

Lite som att köra raggarbil med V8. Det har väl sin charm det med.....

Är det inte fusk om du kommer över till oss och tar poäng? Du kan ju glömma att låna nått igen om du ska in i "min" klass och ta "mina" poäng...
:D

Nyteknik skrev:
Jag har inte köpt någonting. Och en Kawsaki lär det inte bli eftersom det krävs en snudd på ny för att vara konkurrenskraftig.

Trodde det fanns nån substans i Webspy's inlägg men det var visst bara snack då :)

Gustav O skrev:
Har du övergivit dina fyrtaktare i 250SP planer?
Det vore verkligen kul och kanske det jag helst skulle göra. Men det är ett bistert faktum att tiden som finns tillgänglig för racing är begränsad. Desto mer udda ekipage desto större risk för oförutsedda problem.

Nyteknik skrev:
Det är bra med mål. Mitt skulle vara att köra minst en sekund snabbare än i 250. Alltså 1,10 på Gelleråsen och 48 på Falkenberg. Webes Trophy är i full gång...

Hur har du tänkt kunna göra det med en hoj som har: Gungande chassie, minst femtio kilo dökött och som trycker i inbromsningarna, samt med lobotomerade motorer. :va

björn

björn.e skrev:
Hur har du tänkt kunna göra det med en hoj som har: Gungande chassie, minst femtio kilo dökött och som trycker i inbromsningarna, samt med lobotomerade motorer. :va

björn

Spela inte dum nu björn.e, du vet att hojjen inte har någon betydelse för en förare som är skolad i en (av två) av de enda riktiga rr-klasserna, vi vanliga dödliga dieselpiloter kommer att få rejält med smisk nästa år...

och skulle vi inte få smisk så beror det endast på mindre anpassningsproblem till den nya hojjen med "Gungande chassie, minst femtio kilo dökött och som trycker i inbromsningarna, samt med lobotomerade motorer".

björn.e skrev:

björn
Om du får chansen att köra en racer kommer du också märka att gathojar är gungande, tunga och sävliga jämfört med en racer. Men de har en del fördelar också: mer effekt, mer vrid och ett långt effektregister.

Strandelin skrev:
...hojjen inte har någon betydelse för en förare som är skolad i en (av två) av de enda riktiga rr-klasserna
Ha ha, jo i det avseendet har racerförarna verkligen grävt en grop åt sig själva. Nu är det upp till bevis. Dock ska man inte ta det bokstavligt när det gäller svenska medelålders amatörer i allmänhet och så även i fallet Nyteknik, förvisso är han talangfull men ändå en medelålders amatör och knappast "skolad" racerförare. Om det nu blir en 600 för Nyteknikaren så ska det faktisk bli lite spännande att se hur det går.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back