imaster
Bah
"Danska expediter är rejält uppretade på kunder som får råd i butiker och sedan går hem för att handla på nätet.
Nu vill de ha en lösning på problemet. Det skriver nyhetsbrevet Nytt från Öresund.
Flera fotoaffärer har prövat att ta betalt för produktrådgivning för att ge tillbaka summan vid köp.
Det förde med sig att kunderna övergav butikerna.
– En del kunder tar en halvtimme från expediterna och sedan köper de produkten på ett annat ställe. Det är mycket frustrerande och handlarna vet inte hur de ska hantera det hela, säger Poul Erik Pedersen, vd för Danmarks Fotohandlerforening, till Politiken.
En annan metod som flera butiker infört enligt prisjämförelsesajten Pricerunner är att ta bort namn och nummer på varorna i hyllorna.
– Butikerna låter bli att specificera varorna så att kunderna inte kan jämföra dem, säger Pricerunners vd i Danmark, Martin D. Andersen."
http://www.sydsvenskan.se/danmark/article1593445/Butiker-vill-ha-betalt-for-radgivning.html
Vad tror ni? Är det ett stort problem?
Jag kan förstå synsättet, inom hojhandeln är det ju extremt utspritt i Sverige och eftersom det är svårt att konkurrera med företag som nästan helt saknar personal- och lokalkostnader så har ju många av dem gått omkull också.
Är det ett problem vi ska lösa eller ska vi bara skita i den fysiska handeln och bara köra internetköp i framtiden?
Nu vill de ha en lösning på problemet. Det skriver nyhetsbrevet Nytt från Öresund.
Flera fotoaffärer har prövat att ta betalt för produktrådgivning för att ge tillbaka summan vid köp.
Det förde med sig att kunderna övergav butikerna.
– En del kunder tar en halvtimme från expediterna och sedan köper de produkten på ett annat ställe. Det är mycket frustrerande och handlarna vet inte hur de ska hantera det hela, säger Poul Erik Pedersen, vd för Danmarks Fotohandlerforening, till Politiken.
En annan metod som flera butiker infört enligt prisjämförelsesajten Pricerunner är att ta bort namn och nummer på varorna i hyllorna.
– Butikerna låter bli att specificera varorna så att kunderna inte kan jämföra dem, säger Pricerunners vd i Danmark, Martin D. Andersen."
http://www.sydsvenskan.se/danmark/article1593445/Butiker-vill-ha-betalt-for-radgivning.html
Vad tror ni? Är det ett stort problem?
Jag kan förstå synsättet, inom hojhandeln är det ju extremt utspritt i Sverige och eftersom det är svårt att konkurrera med företag som nästan helt saknar personal- och lokalkostnader så har ju många av dem gått omkull också.
Är det ett problem vi ska lösa eller ska vi bara skita i den fysiska handeln och bara köra internetköp i framtiden?