Jag tänkte att det skulle vara en bra ide att göra en bullertråd där vi samlar vilken hoj vi kört på vilken bana, med vilka mods till avgassystemet och sedan skriva om man klarade bullerkravet eller inte. Det skulle vara till grym hjälp att ha en sådan tråd som sticky så att alla kan hitta sin hoj och slipon/helsystem.
Nu har jag inget att bidra med men jag var med när brorsan på falkenberg för några dagar sedan med hans CBR med yoshi R77 slipon. Tänkte att folk skulle kunna följa den här mallen:
Hoj: Honda CBR 1000
Årsmod: 2008
Avgassystem: Yoshimura R77 slipon, med db killer
Bana: Falkenberg
Kommentar: Klarade db kraven på falkenberg med db killer, med lite fegande på gasen. Året innan lät det för högt (stumt på rakan) och då klarade hojen INTE db kraven.
Upp med era erfarenheter, och kopiera gärna följande mall!
Nu har jag inget att bidra med men jag var med när brorsan på falkenberg för några dagar sedan med hans CBR med yoshi R77 slipon. Tänkte att folk skulle kunna följa den här mallen:
Hoj: Honda CBR 1000
Årsmod: 2008
Avgassystem: Yoshimura R77 slipon, med db killer
Bana: Falkenberg
Kommentar: Klarade db kraven på falkenberg med db killer, med lite fegande på gasen. Året innan lät det för högt (stumt på rakan) och då klarade hojen INTE db kraven.
Upp med era erfarenheter, och kopiera gärna följande mall!