Budcyklister i Stockholm - släng er i väggen!

Har sett den förut och dom är HELT galna. Mycket underhållande att kolla på.

Edit: staflel:mad:

Last edited:
Woooha, det påminner mig stark om den tiden då jag var cykelbud. Min och även andras framfart var helt klart i stil med den på filmen (många gånger värre faktiskt). Dock så var jag och Freddie(McBudet på SH) nog de enda som hade svårt att se det som ett jobb så vi bombade runt överallt mest på skoj oavsett om vi hade bud eller inte. Det var inte många som visste mitt namn så jag kännetecknades som "han som alltid cyklar på bakhjulet". Hehe, då var man kung på gatan.:D

Glömmer aldrig när jag kom på slangen från Vasagatan upp längs Kungsgatan, fortsätter över korsningen vid Sveavägen, fortsatte ner längs Kungsgatan mot Stureplan, det går hyffsat fort, ungefär halvägs ner på Kungsgatan så rullar jag bara på bakhjulet och precis vid SevenEleven innan Norrlandsgatan står en SLbuss. Ställer mig och hoppar på bakhjulet mot bussen och flinar mot några budkompisar. När bussen börjar rulla, slangar jag vidare ner mot Stureplan där jag tyvärr måste lägga ner för att...ja, ett gäng med bratts hade krokat ihop sina pappors Ferraribilar (säger vi, så slipper jag erkänna att jag inte orkade mer...)

Satte personligt hastighetsrekord på bakhjulet på Folkungagatan. Mätaren visade 53km/h när jag röck upp min vilda Crescent Rimfaxe på bakhjulet å whiiilade våldsamt i 75meter. Det utan turbo:yoparty :D (bara 300km/h kvar till världsrekord...)

Jag önskar vi hade filmat när 8pers fick solsting i Humlegården och fick för oss att tävla om vem som kom först till stadshuset där vi skulle bada (juni å juli är rätt döda månader och ger en del fritid vissa dagar...). Fuck yeah, där gick det sjuuukt undan. Svinade igenom stan så jag tror nästan plåten korvade sig på bilarna när vi for förbi.
Det var rätt galet då man höjde ribban för vad "nära ögat" situationer var. I början var det nära när var tre meter från en bil i en korsning. Efter ett år var det nära när man låg å tacklades med tankbilarna på Valhallavägen å fick skit på kläderna:gnissla

Gött var det och det gav mig grym balans och jag e inte helt kass på att cykla på bakhjulet. Vad jag nu ska med det till då det knappast gör mig rik eller berömd, inte heller skapar det fred på jorden:rolleyes: Men satan så roliga minnen:D

Tillägg.McBudet här på SH har varit i både USA och Canada på tävling (cykelbuds VM. Ett VM som vunnits minst en gång av en svensk tjej vid namn Johanna Reeder:Bugar :Bugar :Bugar) så han kan nog säga om de är tuffare eller inte. Jag tror att Freddie och jag hade trivts bra där borta...

Last edited:
Tillägg.McBudet här på SH har varit i både USA och Canada på tävling (cykelbuds VM. Ett VM som vunnits minst en gång av en svensk tjej vid namn Johanna Reeder:Bugar :Bugar :Bugar) så han kan nog säga om de är tuffare eller inte. Jag tror att Freddie och jag hade trivts bra där borta...

Det är grymt! Johanna har klipp i benen och fan vad kul att Freddie kan trampa, det tror man inte när man ser honom. Ni är enna jevvla dårar.. Har haft cyckel på lift genom söderledstunneln med bud-XT´n...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=170799

Last edited:
Verkar skitjobbigt att vara cykelbud. Såg ett prog på discovery igår om en snubbe som skulle testa livet som cykelbud nånstans i florida. Fy fan säger jag bara. Stackarn fick skäll vart han än kom. :rolleyes:

haha satan vad man trampat runt i stan!! hade 1.9 mil in till stan trampade 7-10mil i tjänst sen cyklade man hem.
LEkstuga rätt av och hur kul som helst med massa dårar att jobba med. Folket i filmen har man tävlat mot 2005 i cmwv i NY.
på tal om att hänga efter bilar så hängde jag i en buss i warsaw i polen under ett race, kan säga att det var jävligt spännade på fixien dvs trampcykel utan bromsar och frihjul.
I 70-75 så vill man inte ha fötterna i pedalerna och då har man inte en sportmössa att stanna på ett vettigt sätt

I 70-75 så vill man inte ha fötterna i pedalerna och då har man inte en sportmössa att stanna på ett vettigt sätt

Trycker man i fötterna i clipsen då blir fotlederna som sånna där paddor med ärter i man sydde i slöjden.

[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=JCakPaZxTuw&feature=related [/YOUTUBE-ID]

ett klipp på en tävlingsgren med fixie:n

Last edited:
Man lessnar på att trampa vanlig hoj efter ett par år och vill ta steget längre.
sen är det mindre delar som kan gå sönder då man jobbar med den.
Jag får stopp på min fixie lika snabbt som någon på en vanlig trampcykel med bakroms.
2 gånger har jag vurpat pga hoj valet. ena polaren tvärnitade med en moutainbike precis framför mig var ena gången och andra så backade jag över en polare så jag vurpade. inga skador alls och låg fart alla gånger.

Såg på ett TV-program om cykelbud i NYC för några år sedan att några hade sådana cyklar som du beskriver. Varför?! Verkar ju helt livsfarligt.

:jisses

Man lessnar på att trampa vanlig hoj efter ett par år och vill ta steget längre.
sen är det mindre delar som kan gå sönder då man jobbar med den.
Jag får stopp på min fixie lika snabbt som någon på en vanlig trampcykel med bakroms.
2 gånger har jag vurpat pga hoj valet. ena polaren tvärnitade med en moutainbike precis framför mig var ena gången och andra så backade jag över en polare så jag vurpade. inga skador alls och låg fart alla gånger.

Det är alltså en cykel utan bromsar och med trampor som rör sig hela tiden, har jag fattat det rätt då? Hur fan stannar man då?

Det låter som ett helskoj jobb. Tror ni det finns nåt i Malmö eller ännu närmare Helsingborg?

Det är alltså en cykel utan bromsar och med trampor som rör sig hela tiden, har jag fattat det rätt då? Hur fan stannar man då?

Det låter som ett helskoj jobb. Tror ni det finns nåt i Malmö eller ännu närmare Helsingborg?

Det har ju Freddie både förklarat och visat! Han planterar sig i akterspegeln på en V70 alt över huven.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!