Woooha, det påminner mig stark om den tiden då jag var cykelbud. Min och även andras framfart var helt klart i stil med den på filmen (många gånger värre faktiskt). Dock så var jag och Freddie(McBudet på SH) nog de enda som hade svårt att se det som ett jobb så vi bombade runt överallt mest på skoj oavsett om vi hade bud eller inte. Det var inte många som visste mitt namn så jag kännetecknades som "han som alltid cyklar på bakhjulet". Hehe, då var man kung på gatan.
Glömmer aldrig när jag kom på slangen från Vasagatan upp längs Kungsgatan, fortsätter över korsningen vid Sveavägen, fortsatte ner längs Kungsgatan mot Stureplan, det går hyffsat fort, ungefär halvägs ner på Kungsgatan så rullar jag bara på bakhjulet och precis vid SevenEleven innan Norrlandsgatan står en SLbuss. Ställer mig och hoppar på bakhjulet mot bussen och flinar mot några budkompisar. När bussen börjar rulla, slangar jag vidare ner mot Stureplan där jag tyvärr måste lägga ner för att...ja, ett gäng med bratts hade krokat ihop sina pappors Ferraribilar (säger vi, så slipper jag erkänna att jag inte orkade mer...)
Satte personligt hastighetsrekord på bakhjulet på Folkungagatan. Mätaren visade 53km/h när jag röck upp min vilda Crescent Rimfaxe på bakhjulet å whiiilade våldsamt i 75meter. Det utan turbo

(bara 300km/h kvar till världsrekord...)
Jag önskar vi hade filmat när 8pers fick solsting i Humlegården och fick för oss att tävla om vem som kom först till stadshuset där vi skulle bada (juni å juli är rätt döda månader och ger en del fritid vissa dagar...). Fuck yeah, där gick det sjuuukt undan. Svinade igenom stan så jag tror nästan plåten korvade sig på bilarna när vi for förbi.
Det var rätt galet då man höjde ribban för vad "nära ögat" situationer var. I början var det nära när var tre meter från en bil i en korsning. Efter ett år var det nära när man låg å tacklades med tankbilarna på Valhallavägen å fick skit på kläderna
Gött var det och det gav mig grym balans och jag e inte helt kass på att cykla på bakhjulet. Vad jag nu ska med det till då det knappast gör mig rik eller berömd, inte heller skapar det fred på jorden

Men satan så roliga minnen
Tillägg.McBudet här på SH har varit i både USA och Canada på tävling (cykelbuds VM. Ett VM som vunnits minst en gång av en svensk tjej vid namn Johanna Reeder

) så han kan nog säga om de är tuffare eller inte. Jag tror att Freddie och jag hade trivts bra där borta...