BSB Rizla Suzuki, bara en burk.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Hej på Er!

Satt precis och läste ett nummer av tidningen MCN. I detta nummer, från 31 oktober, testar en journalist,BSB Bladen, BSB R1, BSB Kawan, och BSB sukkan.. Den rizla hojen han kör är en -07.. Men det jag inte fattar är att den hojen bara har en ljuddämpare.. Hur fan kommer det sig..!?!? Den måste väll vara homologiserad?? Vet att BSB inte har riktigt samma reglement som WSB, bla hade ju Virgn yamman big bang tändning på sin (lät as cool för övrigt, sett den live :tummenupp ) men ändå??
Någon som vet varför??

I WSBK har de, precis som Yamaha och Kawasaki endast ett avgasrör inkopplat men de måste ha samma konfiguration som på gatcykeln. Antagligen behöver de inte det i BSB och det är ju dumt att släpa på en dummy om man inte måste enligt reglerna.

I WSBK har de, precis som Yamaha och Kawasaki endast ett avgasrör inkopplat men de måste ha samma konfiguration som på gatcykeln.

Alstare Suzukin av årsmodell 2007 har dubbla dämpare pga av regeln att det ska vara silhuettlikt. Däremot Max Neukirschners hoj har ju bara en dämpare men det är en -06:a så den ska ha det enligt silhuettregeln.

Troligt är hojen k6 maskin! Vad jag har hört är att 06:an är Bättre körbarhet än 07. Vad jag vet så får då ändra tändning hur du vill!Det bara ett få saker du inte får ändra på annars är det fritt fram. Ram och Underdelen på motorn ska vara samma som orginal.Så var det iaf för ngr år sedan
BC

Troligt är hojen k6 maskin! Vad jag har hört är att 06:an är Bättre körbarhet än 07. Vad jag vet så får då ändra tändning hur du vill!Det bara ett få saker du inte får ändra på annars är det fritt fram. Ram och Underdelen på motorn ska vara samma som orginal.Så var det iaf för ngr år sedan
BC

Icke, är en -07, dom använde nåt stag eller om det var bakram som var -06... Men han skriver själv om att hans (hojen alltså) gatbrorsa har två dämpare..
Gustav O: Helt klart är det ju korkat att släpa omkring dökött :tungan
Men just det där med siluhettlik??

Ingen världslig sak, men man blir ju lite nyfiken..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...