Brusreducerande hörlurar

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Någon som har testat dessa på?

Verkar vara vettigt men frågan är om de funkar på hojjen?

(Ni som alltid brukar påminna att ni kör med "koss the plugg" så vet jag redan det, jag söker något annat)

Under längre turer kan jag köra med vanliga öronpluggar (som jag stjäl på jobbet..) bara för att dämpa ljudet lite, tror fan inte det kan vara nyttigt i längden, blir halvdöv när jag kört en längre sträcka och då håller jag visserligen skapligt tempo så fartvinden blir rätt så påfrestande. Men musik nä tack.

Har bara testat en modell från Philips men vet att det fungerar bra!

Är ju ett ganska simpelt men väl utprövat system... Nu är jag ingen expert, men det sitter en mikrofon på noise-cancellingdosan som tar in ljud från omgivningen... Därefter vänder hörlurarna på sinuskurvan så allt bakgrundsljud blir ohörbart.... Och du kan lyssna på musiken i lugn och ro :) Skitbra när du flyger, åker buss, tåg m.m. På hoj? Vet inte.

Har bara testat en modell från Philips men vet att det fungerar bra!

Är ju ett ganska simpelt men väl utprövat system... Nu är jag ingen expert, men det sitter en mikrofon på noise-cancellingdosan som tar in ljud från omgivningen... Därefter vänder hörlurarna på sinuskurvan så allt bakgrundsljud blir ohörbart.... Och du kan lyssna på musiken i lugn och ro :) Skitbra när du flyger, åker buss, tåg m.m. På hoj? Vet inte.

Någon uppgift på vad dessa heter?

Har ett par Sony MDR-NC60.
Det är ju kåpor så det kanske inte är riktigt samma sak som pluggar, men mina är ruggigt sköna att ha när jag flyger.
Sätter man på sig dem dämpas det mesta suset och trycker man igång noise cancelling försvinner det lågfrekventa brummet i princip helt och hållet.
Bara ett litet sus kvar.

Så tekniken fungerar, frågan är bara hur bra i det funkar på en hoj.

Ja tekniken har jag också testat med kåpor men vore riktigt kul om det kunde funka på hojjen ju=)

(Ni som alltid brukar påminna att ni kör med "koss the plugg" så vet jag redan det, jag söker något annat)

hur funkar koss då? ja lurar på att skaffa sånna men dämpar de vindbruset tillräckligt?

tricku in da house:
Ni som alltid brukar påminna att ni kör med "koss the plugg" så vet jag redan det

Har kört med Koss ett par år nu och den funkar men är bökig att få på plats (i mina öron) och sticker ut lite för mycket och åker ur när man ska dra på vissa hjälmar (Arai tex.) en kund kom in och höjde Creatives in ear till skyarna så jag köpte ett par sådana men dom lät väldigt tunt. En polare hade köpt ett par Skull Candy stora DJ-typ lurar och vilket ljud så när jag hittade Skull Candy Titan in ear lurar på EL Giganten så slog jag till och f*n vilket ljud!!!!! tillochmed en V-twin stängs ute riktigt effektivt, har använt dom med "vurpollon" och det går att lyssna utan att dra Ipod på full volym så dom stänger ute mycket av vindbruset. Dom har litet "utstick" och går under alla mina hjälmar och tystar ner omvärlden riktigt bra men inte för mycket så man tappar kontakten med verkligheten....

DP says: Skull Candy rules.....

Last edited:
Jag kör med ett par Audio Technica ATH-ANC3 och måste väl säga att dom tar bort det mesta men inte allt och detta är under förutsättning att du får dem att sitta bra i hjälmen. :)

Annars är dom riktigt grymma när man flyger eller sitter i buss/tunnelbana.

Men bättre är koss plug är dom nog på alla pukter.

Jag kör med ett par Audio Technica ATH-ANC3 och måste väl säga att dom tar bort det mesta men inte allt och detta är under förutsättning att du får dem att sitta bra i hjälmen. :)

Annars är dom riktigt grymma när man flyger eller sitter i buss/tunnelbana.

Men bättre är koss plug är dom nog på alla pukter.

Jag tar tillbaka det jag sagt... har inte använt dem på länge och har bytt både hoj och hjälm sedan jag testa sist. Tyvärr är det så att noise cancelling också lyckas döda vissa bitar av musiken och speciellt om man har "AC" hålen på hjälmen öppna...

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick