Brug af startgas

Pingo

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Hoj
Yzf 600R
Jeg har en Yzf 600R som ikke vil starte. Startmotoren går i gang men motoren går ikke igang. Jeg har læst om brug af startgas, men er i tvivl om hvordan man bruger det. Skal jeg skrue tanken af og spraye det direkte på luftfiltret?
Jeg har prøvet at løbe den igang men baghjulet låser sig.
Skal men også have tanken af for at checke tändstiften?

Pingo skrev:
Jeg har en Yzf 600R som ikke vil starte. Startmotoren går i gang men motoren går ikke igang. Jeg har læst om brug af startgas, men er i tvivl om hvordan man bruger det. Skal jeg skrue tanken af og spraye det direkte på luftfiltret?

Ja spraya direkt mot luftfiltret! Spraya i 3 sek och försök sen starta

Förmodligen blir det lättare att byta stiften med tanken av

Pingo skrev:

Vilken växel har du i, för mig funkar det bättre om man har den i typ 4-5 :tummenupp

Pingo skrev:
Ta av luftfiltret och spraya direkt in i förgasaren 5 sekunder, ljuset av och kolla dödarknappen. Ska du springa igång den, tändning på och 3 ans växel i och ljuset av. Lycka till. :tomten

Ljunghusen skrev:
Ja spraya direkt mot luftfiltret! Spraya i 3 sek och försök sen starta

Förmodligen blir det lättare att byta stiften med tanken av

Jag bytte tändstift på min thundercat utan att ta bort tank eller kåpor, det var bökigt och tog lite tid men det gick. Ett dåligt batteri kan också ställa till det, du upplever det som att startmotorn går runt bra men sen räcker det inte till gnistan... Min honda har ett klenare batteri än orginal och där blir det så. Som vvs skriver är det även en bra idé att stänga av lyset, ligger du precis på gränsen kan det vara skillnaden mellan att starta eller inte

Last edited:
Jeg har lige byttet batteri så det kan ikke være det som er problemet. Kan man ikke spraye startgas ved indsugningen (læs: foran på kåben) ?

Pingo skrev:
Jeg har lige byttet batteri så det kan ikke være det som er problemet. Kan man ikke spraye startgas ved indsugningen (læs: foran på kåben) ?

Så gör jag på min honda men den har inget luftfilter, det sitter bara ett galler i luftburken...

Back