Brott vs brott..

Ja, akta oss om vi ger oss på skatteintäkterna till staten..ajajaj.

wannagofast skrev:
Du och dina polare sparkar ihjäl en person.. Fängelse max 6 år..

Nej, livstid är maxstraff. Vad är det du inte förstår?
Döms du får mord så riskerar du livstid eller 10 år.
Döms du för dråp så får du aningen lindrigare straff.
Döms du för vållande till annans död får du ännu lindrigare straff...

Att grabbarna inte dömdes till mord är inte detsamma som att man inte kan dömmas för mord om man sparkar ihjäl någon.

På samma sätt döms du inte till 6 års fängelse bara för att du åker dit på saltade uppgifter om reseavdrag i deklarationen....

hur svårt ska det vara egentligen?! :va

Olovlig körning, vårdslöshet i trafik = 80 dagsböter.

Misshandel på stan = 50 dagsböter.

Vari ligger rättvisan?

Vari ligger rättvisan?

Är detta rättspraxis och "standard-påföljd" för misshandel och vårdslöshet är det självfallet helt uppåt väggarna..

Jag har iofs ALLTID förespråkat hårdare straff för misshandel och särskillt då grov misshandel men för den skull gäller det ju att inte blanda äpplen och päron eller ens meloner med apelsiner.

Vari ligger rättvisan?

En farthdoure kan ju potentiellt ställa till med massmord om det vill sig illa. :näsblod

Tycker det där låter skevt iofs. Jag var i kontakt med en advokat för länge sedan för ett hmm litet trafikbrott och han sa att Sverige tar skrattretande lätt på trafikförseelser jämfört med andra länder i västvärlden.

Nej, livstid är maxstraff. Vad är det du inte förstår?
Döms du får mord så riskerar du livstid eller 10 år.
Döms du för dråp så får du aningen lindrigare straff.
Döms du för vållande till annans död får du ännu lindrigare straff...

Att grabbarna inte dömdes till mord är inte detsamma som att man inte kan dömmas för mord om man sparkar ihjäl någon.

På samma sätt döms du inte till 6 års fängelse bara för att du åker dit på saltade uppgifter om reseavdrag i deklarationen....

hur svårt ska det vara egentligen?! :va
Herregud.. :död

Du och dina polare sparkar ihjäl en person i en situation snarast identisk med händelsen på Kungsholmen och döms för "grovt vållande till annans död".. Fängelse max 6 år..

Du och dina polare gör er skyldiga till den grövsta formen av skattebrott enl skattebrottslagen (1971:69)..
Fängelse max 6 år..

Pust..

Min tanke.. Är det rimligt att släckandet av en människas liv jämställs med underlåtelse att betala skatt?

..

Last edited:
Är detta rättspraxis och "standard-påföljd" för misshandel och vårdslöshet är det självfallet helt uppåt väggarna..

Jag har iofs ALLTID förespråkat hårdare straff för misshandel och särskillt då grov misshandel men för den skull gäller det ju att inte blanda äpplen och päron eller ens meloner med apelsiner.

Det ena fallet är självupplevt och det andra är taget ur luften (dagstidningar).

Hursomhelst så tycker jag att brott som leder till personskada alltid borde straffas hårdare än brott utan direkt offer. Så där tycker vi nog ganska lika.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti