Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bodoe skrev:Det du söker är något i denna stil:
I detta fall är detta "HRC rear brake reservoir kit" gjort för att passa en NSR 250...men hur svårt är det att göra något liknande själv?
Om man köper vanlig bensinslang kommer den bli grumlig/vit av oljan efter ett tag, men det är väl bara att byta 1-2 ggr per år.
Alex.J skrev:Är bara lite nyfiken, men varför vill du ha en sån ? är din nuvarande i sönder eller.
Gå sönder borde det väl inte göra, ej heller läcka om man använder sig av slangklämmor eller motsv.-dB_mike skrev:exakt sådan. men man vill ju inte fibbla för mkt själv när det gäller bromsarna, skulle hellre köpa ett färdigt och testat kit, som man kan va säker på att det håller. dessutom så lär väl inte bromsolja vara så bra om det läcker på lacken.
Bodoe skrev:Gå sönder borde det väl inte göra, ej heller läcka om man använder sig av slangklämmor eller motsv.
Men frågan är om det finns någon slang som tål bromsvätskan. Kan bli jobbigt i längden att behöva byta ofta.
Nope, måste hålla stenkoll på nivån. I racesammanhang brukar man ha den modellen eftersom man bara ska köra 20min i stöten och på den tiden går det inte åt några mängder. Ser inga fördelar för gatåkare.WestW skrev:Får man plats med samma mängd vätska i en 1dm lång slang av den dimensionen som i en behållare?
Chronic skrev:Det ni söker kallas vittóngummi, eller en slang av vittóngummi. Klarar bensin och andra aggresiva vätskor. Kolla med Kuntze brevid Securitas nedanför Fridhemsplan, de har slangen + att de kan säkert berätta hur det stavas oxå!
Biker66 skrev:Kör med OK-slang sedan ett antal år utan problem.
Jag har inte ens haft problem med att min plugg saknar membran![]()
frambromsen används så mycket att där skulle jag nog använda någon annan plugg...
Biker66 skrev:Kör med OK-slang sedan ett antal år utan problem.
Jag har inte ens haft problem med att min plugg saknar membran![]()
frambromsen används så mycket att där skulle jag nog använda någon annan plugg...
Kamikaze kid skrev:Ser välan ballare ut när Gåstrajder har en!![]()
Ursäkta en okunnig men vad är fördelen för RR-åkarenJohan skrev:Ser inga fördelar för gatåkare.
gixxer_1255 skrev:Men det borde gå att få tag på slang som tål bromsvätskan någonstans.
skulle gissa på vikt, mindre bromsvätska=mindre vikt, sen måste ju röret väga mindre än vad orginalbehållaren gör.heggeli skrev:Ursäkta en okunnig men vad är fördelen för RR-åkaren![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |