Bromsskivor. Någon som köpt/testat dessa

Köper man från en säljare som vet vad de söljer så duger skivorna utmärkt för vardagsåka.

Personligen så skulle jag aldrig våga köpa bromsdetaljer från kina, då betalar jag hellre lite extra och bromsar säkert :)

Sitter och funderar på om man ska testa ett par, i värsta fall slits dom ner eller blev skeva och man får slänga skrotet...

Det enda jag är orolig över är egentligen kvalitén på metallen, kan ju vara vilket skrot som helst de smällt ner av olika legeringar osv osv.

Min bror köpte en bakbromsskiva en gång till en cross på Biltema, skivan vek sig och knycklades ihop med oket :crash

Köp ett par skivor med nav från ISR istället :p mycket bättre grejer + att du får flytande skivor.

kostar en slant mer...

Har ett par beringer-skivor hemma men där är aluminiumcentrumet slitet där nitarna sitter. Glappar för mkt.

Funderar på att köpa nytt centrum till dom skivorna och nitar men de delarna kostar väl lika mkt att köpa nytt...?

kostar en slant mer...

Har ett par beringer-skivor hemma men där är aluminiumcentrumet slitet där nitarna sitter. Glappar för mkt.

Funderar på att köpa nytt centrum till dom skivorna och nitar men de delarna kostar väl lika mkt att köpa nytt...?

Beringers centrum är inte så fasligt dyra vill jag minnas.

Det gör absolut inget om de skulle ha kört med skräpstål i skivorna, i värsta fall rostar de och slits lite snabbare. Bak på en endurohoj dör skivorna vanligen då de träffar en sten och är varma samtidigt, än värre blir det med waveskivor då de är mer känsliga för slag.

Har också handlat mina skivor på Ebay...
Har klarat av 5 bandagar varav sista dagen börjar dom bli lite blå i den eloxerade delen av skivorna...
Jag upplever att dom tar lika bra efter en hel dag på banan och dom har inte blivit skeva ännu...
Kör med Galfer 1375 klossar
Nu är jag ingen ghostrider så för mig så duger dom.
Däremot om jag skulle hålla mig bland dom 5 bästa på bandagarna så skulle jag nog köpa Galfer skivor...

Har också handlat mina skivor på Ebay...
Har klarat av 5 bandagar varav sista dagen börjar dom bli lite blå i den eloxerade delen av skivorna...
Jag upplever att dom tar lika bra efter en hel dag på banan och dom har inte blivit skeva ännu...
Kör med Galfer 1375 klossar
Nu är jag ingen ghostrider så för mig så duger dom.
Däremot om jag skulle hålla mig bland dom 5 bästa på bandagarna så skulle jag nog köpa Galfer skivor...

Jarå det brukar fungera prima. Handlar ju inte om att skivorna kan plötsligt gå i 1000 bitar bara för att dom kommer från kina. Som Boris sa så rostar dom alt slits mera om det skulle vara riktigt skit men kört kina på 3 olika hojar och fungerat bra. Värre då att snåla på belägen som kan släpa i limmet och kila fast sig om man har otur.

Jag har likadana skivor som du länkar till i första posten på min VTR. Efter två säsonger gata (ca 1000 mil) med en ganska aktiv körstil är de fortfarande raka och fina. Jag inbillar mig att det är bättre grepp än originalskivorna.

Jag har likadana skivor som du länkar till i första posten på min VTR. Efter två säsonger gata (ca 1000 mil) med en ganska aktiv körstil är de fortfarande raka och fina. Jag inbillar mig att det är bättre grepp än originalskivorna.

Kanon! tack.
Jag är som sagt inte heller orolig för att de skall gå sönder utan mer för att de slits betydligt fortare än orginal/galfer/ebc etc. Hur upplever du slitaget på belägg? mer/mindre än orginal?
är det samma säljare som du köpte av? har märkt att de brukar försvinna efter ett tag och sen kommer en liknande säljare som säljer typ samma grejjer..

Köper man från en säljare som vet vad de söljer så duger skivorna utmärkt för vardagsåka.

det är väl just det, jag har inte full koll på exakt vilken stålkvalitet som det bör vara i bromsskivor men har för mig att 420 är OK.
för mig som inte ligger och drar i toppen på R1000 el R600 så kännns det som att dom funkar. tror dom kan vara bättre än min orginalskiva som slagit sig lite.
Är dock inte alls sugen på att köpa bromsbelägg utan att ha koll på vad det är för något..

Kanon! tack.
Jag är som sagt inte heller orolig för att de skall gå sönder utan mer för att de slits betydligt fortare än orginal/galfer/ebc etc. Hur upplever du slitaget på belägg? mer/mindre än orginal?
är det samma säljare som du köpte av? har märkt att de brukar försvinna efter ett tag och sen kommer en liknande säljare som säljer typ samma grejjer..

Nej jag köpte av någon som hette Access-market. Det var iofs från Hong kong också. Jag har inte upplevt något slitage på skivorna och jag kör fortfarande med beläggen som följde med skivorna.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti