Bromsskivor... igen

Th Eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2009
Hoj
Honda Goldwing 1500 GL -99 Yamaha XJ 900 S Diversion -96 Kawasaki GPZ 900 R -90 Honda 400 CMT
Måste byta bromsskivor på min XJ 900. Är som att åka pulka i en snöbacke emellanåt. Ibland glider det bra, ibland rycker det till som om det vore grus i backen.... Har kollat på olika alternativ. Nytt, häftigt pris. begagnat på skroten. Denna modell är inte den vanligaste på skroten.. Import, kanske. Sen har RG Brakes dykt upp. Har talat med Hans Gustafsson som bara "vräker ur sig" lovord över sitt alternativ. Har lyssnat runt lite. har inte hittat någon som provat, hört talas om detta alternativ. Har mätt upp mina skivor i en jigg. Mätmetoden såg enkel ut men utföraren sa att den var korrekt utförd. Jag stod bredvid. Mätvärdena låg mellan 0,002 - 0,005 mm. Fick igenom bågen i besiktningen, efter ombesiktning, men ingen skall påstå att bromsen känns bra. Nu till min undran. Har någon hört talas om eller ännu bättre, provat RG Brakes alternativ, och kan ge att omdöme Kolla deras hemsida!

Jag kan bara berätta mina erfarenheter av rg-brakes.
Min skivor var helt slut i nitarna. Så åkte till Mariestad och lät Hans fixa dem. Det var tight med tid för jag skulle på bankörning dagen efter. Så Hans kunde inte laga dem så som han ville. Men han fixa dem så jag kunde köra det lilla som är kvar av säsongen iallfall.
Har kört två bandagar+ lite gata och mina skivor fungerar som de ska inga konstigheter. Ska skicka dem till Hans igen då de behöver lite mer modifiering.
Har fler skivor i garaget och jag kommer lämna in dem till rg-brakes nu i vinter.

Jag är nöjd.
Skivorna såg nya ut när jag fick dem. Måste bara säga att det tog mer tid att köra in dem än jag trodde.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!