centertanksen
Medlem
Har en ktm 625sxc 05. Är jäkligt trött på att hålla på att lufta bromsarna varje gång man byter mellan enduro och motardfälgarna. Vad finns det för bromspumpar som funkar till fykolvs beringer oket? Det är ju en rätt liten behållare på orginalpumpen, måste den vara av samma storlek (t ex på min polares duke är den större).
När jag kollar på ok så brukar det ju t ex stå 14mm. Gissar spontant på att det är utdiametern på bromspumpen men gissar bara. Så vad betyder det? och hur många mm ska det vara på min? Vad händer om man köper en bromspump med fel diameter.
Finns det några pumpar från andra hojar som passar till 625ans orginal ok eller till beringer oket?
När jag kollar på ok så brukar det ju t ex stå 14mm. Gissar spontant på att det är utdiametern på bromspumpen men gissar bara. Så vad betyder det? och hur många mm ska det vara på min? Vad händer om man köper en bromspump med fel diameter.
Finns det några pumpar från andra hojar som passar till 625ans orginal ok eller till beringer oket?