Bromspump KTM!!

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Någon som har en komplett bromspump att sälja???
Helst 16mm pump!!

Passande KTM 525 -03.


/

M
 
660

Det sitter väl en 16mm brembo på KTM 660 och Husaberg -04. Prata med din handlare där du har rabatt så kostar den inte mycket mer. Jag pröjsade typ 1300:- med frakt, pf-avgift och skit och då fick jag ändå inte mycket rabatt...
 
Nopes, ingen radialpump, men fungerar klockrent, asbra, helgrymt!...

Byt till den alla som har originalpump och det blir som en helt ny broms...

- Johan

Kai skrev:
1300:- ? Då är det ingen radialpump , va ?
 
mr_rockster skrev:
Nopes, ingen radialpump, men fungerar klockrent, asbra, helgrymt!...

Byt till den alla som har originalpump och det blir som en helt ny broms...

- Johan

Hörru! är det inte 13mm orginal på Husa och 660n ??
 
13mm på Husan också,åtminstone -02.På enduron 11mm
 
Jag har oxå hört att de ska vara 16mm pump på husan o 660 -04
men de kan ju vara ett falskt rykte :confused: va vet jag
 
Sillen skrev:
Jag har oxå hört att de ska vara 16mm pump på husan o 660 -04
men de kan ju vara ett falskt rykte :confused: va vet jag

Shit, jag fattade fel :eek: trodde ni menade modeller fram till -03

MY MISSTAKE

Eftersom det blir 6kolvsok på -04husa så låter det ju förnuftigt :fakta
 
Det blir nog till att handla en 16 mm då....

Min 11 mm som jag har nu och provat med funkar inte alls! :rolleyes:

Fick det att funka hyffsat på 640´in men inte alls på 525´an.

11mm är nog lite för litet för ett fykolvsok!!


/

M
 
Abris skrev:

11mm är nog lite för litet för ett fyrkolvsok!!

Det är troligen något i stil med 13mm du ska ha. Kör du med Brembo eller Beringer 4-kolvs så kan det bli lite väl stumt och handkraftskrävande med 16mm. Både Duke-II och Husa har haft 13mm som original och det lirar...
 
Jag har originalpumpen kvar på min SXC och det funkar rätt bra till Beringer-oket tycker jag.Den har 11mm pump.Blir lättryckt iallfall :rolleyes: Vad är det som krånglar på din ,tar den inne vid styret eller?
 
Grejen är att jag både åker enduro och motard med hojen och jag orkar inte hålla på att lufta
och blaska när jag ska byta broms.
Jag vill ha ett komplett "kitt" att slänga dit när jag ska åka motard.

Oket jag har är ett Braking fyrkolvsok som det verkar vara en lögn i helvetet att få ur all luft ur!!!! :mad:
(och ja, jag har provat alla olika varianter med att trycka vätska bakifrån, självrinning, m.m.....)
Just nu orkar jag inte bry mig förrän jag köper en ny pump..

När jag ändå är på g att köpa en extra pump så får det bli en med större kolv.

/

M
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top