Bromsproblem 14E

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Bromsproblem

Bifogar en bild, min fråga är följande. Oket sitter allt annat än rakt så beläggen tar i skivan med påföljden att det går trögt. Ska oken sitta löst på pinnarna markerade med 1 på bilden? Ska det vara nån form av distans vid 2 markerat på bilden från fabrik?

Saknades distans vid punkt 2

Oken sitter helt löst och sladdrigt med belägen borttagna, glider alltså på pinnen markerad med 1. Funderar på och skriva fast dom med bult i plattan, ist för glidande montering som nu.

Bifogat

• bakbroms.JPG
    bakbroms.JPG
    38 KB · Visningar: 134
Last edited:
hmm ser inte lika ut som på min, du har inte samma ok som det ser ut. Oket sitter inte helt stumt vilket jag tror att det inte ska heller men bromsarna ska ju inte ligga på. Ser dessutom skumt ut vid pil två när det gäller ramen, ser ju helt ihopklämd ut, inte så bra, har du inga kedjespännare/justerskruvar som du kan se på min? känns som de saknas... är det verkligen en 14e det där?

Bifogat

• ok1.jpg
    ok1.jpg
    46.8 KB · Visningar: 83
  • ok2.jpg
    ok2.jpg
    42.8 KB · Visningar: 82
det ser ut som att distansen mellan ok fästet och fälgen är aldeles för lång dessutom ska det sitta en distans vid pil 2. på min är oket löst (flytande) vid pil 1.

*mini mulle* titta igen på bilden så ser du att kedjesträckarn hänger löst (för att få en bättre bild kan man gissa)

Mini Mulle skrev:
har du ingen helbild på hojen, hade du köpt din på hobbex? går den bra i övrigt?

Jo ska fixa helbild, är på jobbet nu. Jepp Hobbex, vet ej om den går bra har ej startat den än eftersom jag vill fixa bormsarna först. fick 47cc varianten iaf.

bengan80 skrev:
det ser ut som att distansen mellan ok fästet och fälgen är aldeles för lång dessutom ska det sitta en distans vid pil 2. på min är oket löst (flytande) vid pil 1.

Ah ok, då har vi nog samma ok antar jag. Distansen på andra sidan är kortare ska flytta den till oksidan för och se om det blir bättre. Skumt att jag inte fick nån distans vid pil 2 då, kan iofs förklara en del.

UrbanTiger skrev:
Ta en bild från sidan ochså så man kan se hur det ser ut. och lite vinklade bilder också.

Ska fixa det imorrn, när jag vaknat.

Ser ut såhär från andra vinklar

Bifogat

• sidan.JPG
    sidan.JPG
    52 KB · Visningar: 76
  • uppifrån.JPG
    uppifrån.JPG
    35.6 KB · Visningar: 69
Mini Mulle skrev:
hmm ser inte lika ut som på min, du har inte samma ok som det ser ut. Oket sitter inte helt stumt vilket jag tror att det inte ska heller men bromsarna ska ju inte ligga på. Ser dessutom skumt ut vid pil två när det gäller ramen, ser ju helt ihopklämd ut, inte så bra, har du inga kedjespännare/justerskruvar som du kan se på min? känns som de saknas... är det verkligen en 14e det där?

ok:ett ska inte sitta helt stumt!!!

men nu när jag ser mer av svingen så klarnar det för mig när det gäller den ihopklämda slutbiten på svingen, den ska ju vara så på din modell, det är dock ingen 14e som det ser ut på svingen, liknar mer en 16 nånting...

Mini Mulle skrev:
men nu när jag ser mer av svingen så klarnar det för mig när det gäller den ihopklämda slutbiten på svingen, den ska ju vara så på din modell, det är dock ingen 14e som det ser ut på svingen, liknar mer en 16 nånting...

Jo jag har kommit fram till det jag med... :confused:

jag fick också en 16 från hobbex och jag har samma problem med bromsarna...det fattas en distans på min med :va har du satt dit en distans ännu?+ :confused: ja får nog ta å pilla lite till... :yoparty

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...