Bromsok?!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fråga: Är det samma bromsok till Yamaha FZR 600 som till FZR 1000?

Är på jakt efter begagnade. Var kan man finna???

All hjälp beaktas med stor seriositet...

:hej

Kanske i mektråden?

Edit : har du redan gjort såg jag .....nu :3freak

Btw snygg teckning på hemsidan gjort själv :rofl

Last edited:
Testa å skicka ett mail till Spinnin' Wheel demontering. Jag fick snabba svar och snabb leverans från dom i alla fall. Hoppas du blir av med automatbromsen! :tummenupp

Försökte hitta några bra bilder på bromsar från en 600, men det var inte helt lätt. Det ser dock inte ut att vara likadana, men å andra sidan så är det ju fyrkolvs på båda...i värsta fall så får du väl mäta dem så kan jag dubbelkolla med min -91.

PacMan skrev:
Testa å skicka ett mail till Spinnin' Wheel demontering. Jag fick snabba svar och snabb leverans från dom i alla fall. Hoppas du blir av med automatbromsen! :tummenupp
spinnin e ju dom värsta o handla av, dryga o dyra......dessutom så gillar dom o skicka fel saker mer än 1 gång.

Ravetrancer skrev:
spinnin e ju dom värsta o handla av, dryga o dyra......dessutom så gillar dom o skicka fel saker mer än 1 gång.

OK, det behövde jag som tur var inte erfara. Finns det nån annan skrot som har mycket grejer, och som är bra att handla av?

PacMan skrev:
OK, det behövde jag som tur var inte erfara. Finns det nån annan skrot som har mycket grejer, och som är bra att handla av?
RN i göteborg är en av dom bästa tycker jag personligen, alltid grym service:)
Sen finns det andra jag handlat av tidigare ox o vart nöjd, men just spinnin har vart katastrof

Ravetrancer skrev:
RN i göteborg är en av dom bästa tycker jag personligen, alltid grym service:)
Sen finns det andra jag handlat av tidigare ox o vart nöjd, men just spinnin har vart katastrof

Dom har dock varit aningen dryga mot mig på RN, när jag har kommit och frågat om gamla grejer som dom inte har längre. Jag får la hålla mig till Spinnin' Wheel, som i alla fall har prylar till min hoj i lager, och hoppas att det inte blir problem.

PacMan skrev:
Dom har dock varit aningen dryga mot mig på RN, när jag har kommit och frågat om gamla grejer som dom inte har längre. Jag får la hålla mig till Spinnin' Wheel, som i alla fall har prylar till min hoj i lager, och hoppas att det inte blir problem.

Spinnin har funkat bra för mig, och dom har grejjor till gamm-hojjar åxå :D

finns visst en hojskrot i örebro oxå,kolla 118118.Ska du handla på spinning wheel ska du nog handla över disk,har samma erfarenhet som rejvis.Dessutom så köpte jag en ram till en gsx1100 ef en gång där som visade sig va stulen,ganska konstigt att inte dom hade en aning om det=noll koll.

Spinning wheel rekomenderas INTE. Hojbiten (tror jag dom heter?) är förjävla bra och billiga. 0499-10052

Har en lång lång lista på mc-skrotar som jag fick av skorpan... Ska upp till Bike i stålhättan idag å kolla med dom...

@Brutus: Jag tror inte det är samma, har jämfört lite bilder å jox, men dom verkar olika... Ska som sagt kolla på Bike idag. Blir nog att jag börjar med att köpa nya packningar till kolvarna och byter dom. Slänger på stålomspunnet. Hjälper inte det sänker jag skiten i havet :rolleyes:

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8