Bromsok CC-mått

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Är det någon som sitter på en lista med CC-mått på olika ok från div hojar, jag vet att det fanns på nätet tidigare men nu hittar jag inte på det.
Jag söker efter ett Nissin 4-kolvsok som ska passa på min Gsxr 1000 01-02, om jag inte är ute och cyklar så tror jag att Honda CBR 929/954 ska passa, men jag vill vara säker.

Är det någon som vet vilka ok som passar på min hoj eller sitter på listan?

Din gsxr har 6 kolvsoket egentligen va?
Då ska oken från cbr 600f 99-02, 600rr 03-04, 929, 954, sp1/2(?) passa. I princip samma ok hela bunten men lite olika stora kolvar och färg beroende på vilken hoj dom kommer från.

Ok från vtr firestorm passar också fast dom har mindre kolvar, tror att oken från cbr900 passar med, mindre kolvar på dom också.

Sen passar väl 4 kolvsoken från gsxr600/750 från ungefär samma ålder din gaffel med?

Din gsxr har 6 kolvsoket egentligen va?
Då ska oken från cbr 600f 99-02, 600rr 03-04, 929, 954, sp1/2(?) passa. I princip samma ok hela bunten men lite olika stora kolvar och färg beroende på vilken hoj dom kommer från.

Ok från vtr firestorm passar också fast dom har mindre kolvar, tror att oken från cbr900 passar med, mindre kolvar på dom också.

Sen passar väl 4 kolvsoken från gsxr600/750 från ungefär samma ålder din gaffel med?

Tack så mycket, jag har sett ett Honda ok som såg likadant ut som mina 6-kolvsok fast 4-kolvs, Nissin i guld =)
Tack för snabbt svar =)

Är det radiala eller axiella bromsar på denna cykel? Och vad är CC-måttet?

Vanliga axiella. CC kan vara 68mm om ja inte blandar ihop de med nåt brembo ok eller liknande

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT