Bromsningen av xrn

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Xr650 sm turbo
Har nog räknat ut varför jag ej fick upp laddtrycket i mer än 0,77bar. Jag hade den fetbestyckad för att klara typ 25-grader! Glömde bort att ställa ner veboainsprutningen vid bromsningen, det var så stressigt körde 7 snabba broms. Lundmark hängde på dörren och ville köra och ta bilder innan det blev mörkt. Är det så känsligt i bänk med fet eller snålställt?? OBS jag har turbon typ 130cm från cyllen! dock lindade rör, extra känslig då på värme = drivning av snurran? Har ju inga problem att ladda 1bar annars! (sen jag fått ner framhjulet i backen) efter 130-150 knyck... Tacksam för synpunkter :va

Låter märkligt...
I synnerhet som du väl inte hade den SÅ j-la fet?
Det man annars kommer att tänka på är själva miljön i bänken, med ev. värmeproblem, dålig kylning med fläktar som kanske var riktade endast mot cylinder osv?

Kanske hela trycksidan expanderade i volym såpass att du fick tryckfall?
Och: Hade du intercooler? Och isf: Fick den kall kylluft i rätt maängd?

Boost 2 skrev:
Har nog räknat ut varför jag ej fick upp laddtrycket i mer än 0,77bar. Jag hade den fetbestyckad för att klara typ 25-grader! Glömde bort att ställa ner veboainsprutningen vid bromsningen, det var så stressigt körde 7 snabba broms. Lundmark hängde på dörren och ville köra och ta bilder innan det blev mörkt. Är det så känsligt i bänk med fet eller snålställt?? OBS jag har turbon typ 130cm från cyllen! dock lindade rör, extra känslig då på värme = drivning av snurran? Har ju inga problem att ladda 1bar annars! (sen jag fått ner framhjulet i backen) efter 130-150 knyck... Tacksam för synpunkter :va

Dr.Bike skrev:
Låter märkligt...
I synnerhet som du väl inte hade den SÅ j-la fet?
Det man annars kommer att tänka på är själva miljön i bänken, med ev. värmeproblem, dålig kylning med fläktar som kanske var riktade endast mot cylinder osv?

Kanske hela trycksidan expanderade i volym såpass att du fick tryckfall?
Och: Hade du intercooler? Och isf: Fick den kall kylluft i rätt maängd?
Ingen ic, Kylningen av motorn var bra. fick snarare problem att få upp ojetemp! fick köra en bra stund innan bromsningen för att få upp tempen i olja och turbon. Gasade som ett tok strax innan själva bromset för att få upp värmen i snurran. :va

Det blir väldigt offta så när man kör på rulle, de gäller å köra inte allt för fett då går effekten ner

Det man offta gör när man bänkar är att magra ur så mycke man vågar för att få upp laddtryck å effekt,sedan lägger man på bränsle över hela registret
för normal körning fusk eller inte men det är offtast så accelerationsbänkarna fungerar med turbohojar

Det man inte vet så mycke om är ju vilket AF som man igentligen har när man kör

andersson turbo skrev:
Det blir väldigt offta så när man kör på rulle, de gäller å köra inte allt för fett då går effekten ner

Det man offta gör när man bänkar är att magra ur så mycke man vågar för att få upp laddtryck å effekt,sedan lägger man på bränsle över hela registret
för normal körning fusk eller inte men det är offtast så accelerationsbänkarna fungerar med turbohojar

Det man inte vet så mycke om är ju vilket AF som man igentligen har när man kör
Tack för det tippset! lät vettigt, ska prova o magra ut nästa bromsssssssss....,

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back