Bromsbelägg?

fredrikö

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Rf900r
Hej jag har en Rf900 och funderar på att köpa nya bromsbelägg. Frågan är bara vika ska man satsa på. Kör inte bana men vill ha bra grejer.

Har kollat på ebay m.m, finns dock en uppskjö av olika märken.

Skulle vara bra om ni kunde rekomendera något.

mvh

Fredrik :tummenupp

Brembo och Lucas blev väl bäst i test när någon av blaskorna testade.

Jag beställde Brembo hos www.kvickmc.se Snabb och bra service :tummenupp

Brembo och Lucas blev väl bäst i test när någon av blaskorna testade.

Jag beställde Brembo hos www.kvickmc.se Snabb och bra service :tummenupp

...och jag Lucas från www.louis.de bara för att vara märkvärdig. Passa på att byta bromsvätska också om det är några år sedan det gjordes - min RF900 blev en helt ny maskin efter det:tummenupp

Till mig sa dom när jag skulle byta på gamlingen "originalbelägg till originalskivor så vet du att det funkar ihop" men det är väl samtidigt en prisfråga.

Å andra sidan så är väl ett par skivor ganska dyra om beläggen käkar upp dom oxå.

Henrik

...och jag Lucas från www.louis.de bara för att vara märkvärdig. Passa på att byta bromsvätska också om det är några år sedan det gjordes - min RF900 blev en helt ny maskin efter det:tummenupp

Ja, du ska ju alltid vara lite eljest :rolleyes: Välkommen hem till Svedala förresten!

Byte av bromsolja gjorde susen på min gamla Honda oxå.

Både Brembo och Lucas hade litet slitage på orginalskivorna. Något mer dock för Lucas :tungan

Trådkapning:huvet :) - Tack ska Du ha. Tog premiärturen idag:rofl EndOfTrådkapning.

Jupp, jag har ju inte testat beläggen än, har lite kvar på mina SBK5 (Carbon Lorraine) ännu. Men visst tror jag det finns vettiga alternativ till originalbelägg. HH är ett annat vanligt e-bay alternativ, kan dock slita lite mer
på skivorna än alternativen.

Lycka till med Ditt val:tummenupp

Ja, du ska ju alltid vara lite eljest :rolleyes: Välkommen hem till Svedala förresten!

...Både Brembo och Lucas hade litet slitage på orginalskivorna. Något mer dock för Lucas :tungan

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back