Bromsarna låser sig, vägrar släppa

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Nu har jag råkat ut för nått jag inte råkat ut för tidigare....

gick igenom hojen för en vecka sedan, sedan kom jag till garaget och kände frambromsen.... hantaget va bra stumt och bromsarna låg på...

fick höra att det va någon som kännt på bromsarna....

Skit samma tänkte jag, skulle iallafall byta bromsslangara, så det gjordes i går.
allt funkade fint, luftade bromsarna och allt verkade perfekt, tog en sväng på 500m och testade så allt va ok.

Kommer till korsning idag, bromsar och känner efter inbromsningen att något inte stämmer, hojen känns slö osv...... det visar sig att bromsen ligger på, så där stod jag, tog hem hojen på släpvagn och ska ut och lasta av den nu.... men va fan kan det vara ???
hoj: CBR1000RR 2008:a

Bara hört folk som råkat ut för det på motard när det plågats på banan... det här verkar skumt... På en så ny hoj hade jag nog låtit honda titta på det själva. Måste väl finnas någon garanti kvar eller nåt?

Var jag den ende som såg sportbike´s teori innan han tog bort det:D

Jag tror han har rätt iaf. Knappast kärvande ok på en ny hoj. En tjugo år gammal hoj har inte kärvande ok.

Det är inte så att du bytt bromshandtaget till pirat? Har hört att vissa piratgrepp varit fel utformade så de inte släppt tillbaka kolven tillräckligt långt för att öppna returventilen.

Var jag den ende som såg sportbike´s teori innan han tog bort det:D
Jag tror han har rätt iaf. Knappast kärvande ok på en ny hoj. En tjugo år gammal hoj har inte kärvande ok.
Antingen går inte kolvarna tillbaka pga ..nånting, korrosion, skit etc eller så är det nåt som "trycker dit dem".
Kanske att lufthålet i vätskebehållaren v handtaget är igensatt? (vild gissning) Värme hos vätskan ger övertryck och bromsen går in ???
Lossar man locket och det släpper?? ( gissning igen..:confused:)

*/ ?>
Back