Brno-frågor

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
1. Hur långt är det från Rostock till Brno?
2. Vad är det för vägar? Motorväg?
3. Vägtullar?
4. Något man behöver tänka på vid gränspasseringar?
5. Bör man låsa fast allt med kätting i depån?
6. Hur är tillgången till el? 380?
7. Annat bra att tänka på?

oscar skrev:
ca 82 mil
motorväg för det mesta förutom en bit efter dresden
3. Vägtullar?
glöm ej motorvägs märke kostar typ 150 szk för en vecka
passet är inte med i shengen ännu kan du så fixa en carnet till cykeln tror visserligen att det in te behövs nuförtiden
glöm inte prova den tjekiska ölen är av världsklass ha en bra resa

oscar skrev:
Bra
Ja, i Tjeckien är det en del att tänka på. Kolla med Lacnak.
Absolut. Det kommer tydligen förbi en del lokala förmågor och snor en del prylar ibland.
QUOTE]

oscar skrev:
3. Vägtullar?

2. Att komma igenom Dresden kan ta MÅNGA timmar

Annars tycker de föregående har sammanfattat det ganska väl. Notabelt från nedresan var att det var påfallande vad tufft virke de tjeckiska flickorna var gjorda av... och så glada! Så fort man passerat gränsen så stod det MÅNGA lättklädda vinkande damer utmed vägen trots att det var ganska kallt!

Vidare vill jag framhålla att det går att hålla fullt VÄLDIGT länge efter långa rakan. Bromsa vid 100-skylten om jag inte minns fel. Kurvan efter är så liten radie på så det går att ånga på länge... lite som karusellen på A-torp.

Åsså måste du under 2.22,2 :D

magnus_moss skrev:
2. Att komma igenom Dresden kan ta MÅNGA timmar

Annars tycker de föregående har sammanfattat det ganska väl. Notabelt från nedresan var att det var påfallande vad tufft virke de tjeckiska flickorna var gjorda av... och så glada! Så fort man passerat gränsen så stod det MÅNGA lättklädda vinkande damer utmed vägen trots att det var ganska kallt!

Vidare vill jag framhålla att det går att hålla fullt VÄLDIGT länge efter långa rakan. Bromsa vid 100-skylten om jag inte minns fel. Kurvan efter är så liten radie på så det går att ånga på länge... lite som karusellen på A-torp.

Åsså måste du under 2.22,2 :D

Hehe...

Något att tänka på när man passerar tullen!? Jag vill minnas att ni hade något strul förra året...

viamichelin eller vad det heter tror jag e bra...
3. Vägtullar?
Köp ett motorvägskort för 150 kr. Om du inte har det o blir stoppad får du böta 4000 SEK. Detta köper du på första macken efter gränsen. O sen skall tilläggas att glädjedamerna kryllar det av uppe i bergen...
Grov kätting!!!
220

Erik

jorpes skrev:
viamichelin eller vad det heter tror jag e bra...
3. Vägtullar?
Köp ett motorvägskort för 150 kr. Om du inte har det o blir stoppad får du böta 4000 SEK. Detta köper du på första macken efter gränsen. O sen skall tilläggas att glädjedamerna kryllar det av uppe i bergen...
Grov kätting!!!
220

Erik

Hur bodde ni?

/Fredrik

benfre skrev:
Hur bodde ni?

/Fredrik

I Transiten bodde vi. Men som Mozzberg skrev. De norpade skarvsladden som gick till vår lilla värmefläkt mitt i natten. då blev det kallt som sören på morgontimmarna... Så håll i grejerna... Hårt.

Lycka till

/Jorpes

jorpes skrev:
I Transiten bodde vi. Men som Mozzberg skrev. De norpade skarvsladden som gick till vår lilla värmefläkt mitt i natten. då blev det kallt som sören på morgontimmarna... Så håll i grejerna... Hårt.

Lycka till

/Jorpes

Hehe, låter inget vidare. Vi får hålla kolla på dem.

mvh FRedrik

jorpes skrev:

Lycka till

/Jorpes

Ett knep för att få behålla sladden kan ju vara att ställa ena hjulet på bilen rakt över den! :)

oscar skrev:
Ett knep för att få behålla sladden kan ju vara att ställa ena hjulet på bilen rakt över den! :)

Om jag inte minns alldeles fel tog dom den lille korta som vi behövde för att kunna använda vår lååååånga. I tjeckien har nämligen uttagen ett stift som sticker ut mitt i jacket. Kolla så ni har sladdar som har ett hål mellan stiften.
Den sladden som snoddes från oss var en meter lång så om vi skulle ställt hjulet över den hade vi fått jobba.... för uttaget satt 1,5 m upp på väggen!

Hm är det någon som vet om det räcker att dycka upp på fredags morgonen eller måste man vara där på torsdag kväll?

Ps Tjeckisk öl är gooood.... :tummenupp

oscar skrev:
Halloj!

Se till så att du har elektronisk startspärr på bussen samt att bilrutorna är märkta med reg nr. Kan vara värt att du slår en signal till ditt försäkringsbolag för att försäkringen skall gälla när du skall till ett f d öststatland (speciella regler).
Du behöver även ett speciellt reg bevis för att få köra utomlands (om det inte blivit ändrat) men tror dock att det är samma oavsett vilket land du kör till, dvs du bör väl redan ha det. Annars är det väldigt enkelt att beställa på http://www.vv.se/templates/page3____632.aspx

Parkerar ALDRIG bussen med full utrustning utanför området, du vet vad som hände oss i fjol.... ingen kul upptäckt kan jag berätta. :mad:

Have fun, jag är INTE alls avis. Inte alls..... :(

Åsa :hej

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken