British GP250

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
250 Racer är tillbaka i England med en mästerskapsstatus igen! Man slutade 2001 för att man lyssnade på vissa rykten om att klassen inte skulle finnas kvar och enligt vissa för att Yamaha köpte upp en plats med R6-cupen. Men nu är Brittiska 250 mästerskapet tillbaka och större än innan tydligen! Över 60st anmälda hittils till i år där borta!

http://www.motorcyclenews.com/nav?p...=6433015&articleCategory=SPORT_BRITISH-RACING

Jo, jag hittade dig på en lista från en artikel när man var över 40 anmälda! :)

http://www.two-strokes.com/forums/index.php?act=attach&type=post&id=1301

Är grymt sugen på att komma över och köra ett race! Har blivit erbjuden att få bra mekaniker om jag kommer över. Men 60st förare!! Hu! :näsblod

Hur ser upplägget ut? Hur ska man göra för att köra ett race? Man måste köpa däcken på plats av Dunlop där och det är 2 dagars evenemang? Pris? :)

Annars får du hålla oss uppdaterade med hur det går där!

ja 60 forare.. borjar bli lite nervos.. de flesta banor har max 36 forare pa gridden sa kvalet lar ju bli spannande..

otroligt nog sa ar det inte sa mycket som ar bestammt. acu som anordnar masterskapet trodde aldrig att intresset skulle vara sa har stort, sa nar vi hade mote med dom i sondags, blev dom alldeles hapna. det verkade nastan som de trodde att intresset fran forare/team skulle bli sa litet att det inte skulle vara lont att ens kora masterskapet..

i alla fall.. det snackade om c:a 50-60 minuters kortid per helg, uppdelat pa ett 20min race, tva tranings pass och ett kval pass. de flesta helger kommer vara uppdelat med traning/kval pa lordagen och ett kortare tranings pass och race pa sondagen. vissa helger kommer allt laggas pa en dag.

kostnad 150 pund per helg. dunlop (kontroll)dack maste kopas pa plats och kommer kosta 90/100 pund fram/bak.

av nagon konstig anledning sa har de bestammt att inga tavlande far trana pa banan inom 5 dagar innan tavling... de sager att det ar for att halla kostnaderna nere, men fan det kommer bara bli dyrare for mig iaf. nu maste jag ju asa mig ut pa banan en annan helg i stallet, for trana maste jag ju gora i vilket fall som helst, om det ar dagen innan tavling eller inte..

*/ ?>
Back