Brevduva på balkongen

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Kom nyss hem från lite semester, och när jag sätter mig vid datorn så får jag syn på en duva på balkongen..

Bifogat

• fågel.JPG
    fågel.JPG
    127 KB · Visningar: 320
går fram å ser att det var ringar på den.. fan det har jag aldrig sett innan :va

Bifogat

• fågel 2.JPG
    fågel 2.JPG
    67.9 KB · Visningar: 248
Börja surfa lite på internet om brevduvor (antog att det var en sådan..)
och hittar en sida med lite tele nummer,
ringer en herre å förklarar läget och han undrar vad det står på ringarna... ser att det är nått danskt bara..

och han säger, gå ut på balkongen å fånga den, och lägg den i en låda...
sagt å gjort så gör jag det...

Men när jag väl kommer in med den så flyger fan själv in i fågel kräket.. och JÄVLAR va den börja vifta å morra..

Last edited:
Så nu sitter jag här med en arg fågel som morrar och vägrar dricka vatten, hoppas herren kommer snart som han lovade i telefonen.

Bifogat

• fågel 3.JPG
    fågel 3.JPG
    58 KB · Visningar: 195
  • kräk3.JPG
    kräk3.JPG
    102.1 KB · Visningar: 217
Last edited:
Det var mig en jävligt äcklig orm... Jag hade garanterat dödat den på fyllan...

Kan inte du spela in en ljudsnutt med den morrande duvan, det vore härligt att få höra :D

Sådär! nu var han här å hämta fågeln, snacka om att brinna för sitt intresse.. han var här på 10 min. :yoparty

Han sa att fågeln var helt slutkört och mager som bare den "är ju som en platt som en båt på magen" (dom skulle visst vara runda och fylliga)..

Fågeln var tydligen född i år och bodde i danmark :mattias (fattar fan inte va den gjorde här uppe) men det kunde tydligen ske att dom navigera LITE fel.

jaja slutet gott, och om några dagar är väll en dansk glad :)

Simp skrev:
Det var mig en jävligt äcklig orm... Jag hade garanterat dödat den på fyllan...

hahaha Fick den av farfar för säkert 20 år sedan.
så den har varit med ett tag :)

Simp skrev:
Det kan inte ha varit så att duvan var full och försökte döda ormen genom fönstret?
ormen hade ju varit ute, bitit duvan i halsens o sprungit in igen. Från fönstret ser han fågeln som nu är yr och svär att han ska döda ormen så fort han visar sitt fula tryne ute igen.

Väl inne i huset har giftet gjort att navigeringssystemet är mkt sämre än förut och han tror att han är en hund och börjar morra....

:hihi

morecore skrev:
ormen hade ju varit ute, bitit duvan i halsens o sprungit in igen. Från fönstret ser han fågeln som nu är yr och svär att han ska döda ormen så fort han visar sitt fula tryne ute igen.

Väl inne i huset har giftet gjort att navigeringssystemet är mkt sämre än förut och han tror att han är en hund och börjar morra....

:hihi

Agh!! Självklart, Fan att jag inte fattade det från början :3freak :hihi

stony skrev:
Så nu sitter jag här med en arg fågel som morrar och vägrar dricka vatten, hoppas herren kommer snart som han lovade i telefonen.

Synd att han kom å hämtade den. Den här tråden hade lätt kunnat komma att platsa i årets roligaste isf!!! :rofl :rofl

Tss vem som helst kan ju se att det inte är en dansk fågel.
Den är ju HELSVENSKT, hallåå. Är inte det en BLÅ och en GUL ring runt fötterna så säg!

Jävla förståsigpåare den dära gubben... :kocko

Kommer det fler duvor till dig har jag receptet på en svingod rödvins/vitlöksmarinad.

Men vad fan dricker man till duva?
Kan du inte ringa förståsigpåduvor-gubben och fråga?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show