Bredbandsbolaget stryper bredband till 128Kbit/s?

Upp till 100 Mbit/s via bredbandsuttag står det i rubriken , det har väl inte du?
Jag har oxå 24 Mbit och har full fart, eller rättare sagt så fort det kan bli.

Thundercat skrev:
Det där gäller Bredbandsbolagets 100Mbps-fibertjänst, det är inget som du skall drabbas av.

Jag kommer inte upp i högre hastighet än ca 130 kb/s. Brukar ligga på 1,3-1,55 Mb/s.
Hur har du testat? Det kan ju lika gärna vara servern du kör mot som har trafikproblem, har du säkerställt hastigheten mot en server med garanterat god bandbredd, t.ex ftp.sunet.se, ftp.fragzone.se eller liknande? Har du kört tptest? Har du kollat Bredbandsbolagets driftstatus, det kan vara lokala problem i din telestation eller liknande, t.ex efter stormen.

Deadmetal skrev:
Upp till 100 Mbit/s via bredbandsuttag står det i rubriken , det har väl inte du?
Jag har oxå 24 Mbit och har full fart, eller rättare sagt så fort det kan bli.

Jag har 24 mbit men undrar om det kan vara likadant på 24 mbit adsl som på 100 mbit fiber. Fattar inte varför det går så långsamt.....

sgtpepper skrev:
Det där gäller Bredbandsbolagets 100Mbps-fibertjänst, det är inget som du skall drabbas av.

Hur har du testat? Det kan ju lika gärna vara servern du kör mot som har trafikproblem, har du säkerställt hastigheten mot en server med garanterat god bandbredd, t.ex ftp.sunet.se, ftp.fragzone.se eller liknande? Har du kört tptest? Har du kollat Bredbandsbolagets driftstatus, det kan vara lokala problem i din telestation eller liknande, t.ex efter stormen.

Det står inget under kundtjänst informerar.

Hastigheterna är de som står längst ner i dc++. (1,3-1.55Mb sammanlagda hastigheten när man laddar från flera).

Har kört tptest mot "Bostream Stockholm, max 100 mbit" och "skanova, Stockholm". Se bifogade bilder.

Bifogat

• tp1.JPG
    tp1.JPG
    47.2 KB · Visningar: 64
  • tp2.JPG
    tp2.JPG
    49.5 KB · Visningar: 64
Last edited:
Thundercat skrev:
Har kört tptest mot "Bostream Stockholm, max 100 mbit" och "skanova, Stockholm". Se bifogade bilder.
Ja, det där ser inte så bra ut :). Du får nog ringa BBB i morgon och höra om det är något problem i ditt område. Stormen lär ju ha ställt till det lite här och var så det kan ju vara den som är orsaken.

sgtpepper skrev:
Ja, det där ser inte så bra ut :). Du får nog ringa BBB i morgon och höra om det är något problem i ditt område. Stormen lär ju ha ställt till det lite här och var så det kan ju vara den som är orsaken.

Jag har för mig att det började innan stormen... Tycker bara att det är så skumt...

Ska ringa BBB imorgon, tänkte bara höra om det var nån som visste vad det kunde vara som bromsade.

*/ ?>
Back