Brandmans utbildning i sandö ?

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
undrade om nån har gått utbildningen ute på sandö som brandman ?
och isåfall skulle jag vilja vet hur det är ?, om det är ett bra ställe att bo på ? och hur är det med jobb efteter utbildningen ?

Generellt sett är det ganska saftig konkurens om brandmansjobben. Men det är väl ingen tvekan om att du åtminstone ska söka utbildningen, kommer du in så är det bara att ge allt du har för att bli så bra som möjligt, det ökar ju chansen till jobb.

Gick brandman deltid däruppe och kan säga att det va fina veckor. Bra lärare som visste vad dom höll på med, fräscha grejer att jobba med, roliga lokaler att göra insatser i och maten var helt otrolig. Fint gym hade dom om du gillar att träna. Vi bodde bra men gymnasieeleverna hade inte samma standard som vi så det kan jag inte uttala mig om (vi var bara där i fem veckor). Pubkvällar varannan onsdag och att systemet i Kramfors har självplock hamnar också på plussidan.
Just nu finns det nog rätt mycket jobb om du kan tänka dig att flytta, vet dock inte hur det blir när dom första gymnasiekullarna kommer ut men du hamnar ju i sånna fall bland dom första så "det ordnar sig nog." Kolla hur det ligger till med personalsituationen på stationerna där du bor. Jag vet inte hur stor omsättningen är på brandmän dvs. om det kommer vara ett under eller överskott nu när dom har infört gymnasiekrav på heltidarna.
Lycka till!

Loader skrev:
Gick brandman deltid däruppe och kan säga att det va fina veckor. Bra lärare som visste vad dom höll på med, fräscha grejer att jobba med, roliga lokaler att göra insatser i och maten var helt otrolig. Fint gym hade dom om du gillar att träna. Vi bodde bra men gymnasieeleverna hade inte samma standard som vi så det kan jag inte uttala mig om (vi var bara där i fem veckor). Pubkvällar varannan onsdag och att systemet i Kramfors har självplock hamnar också på plussidan.
Just nu finns det nog rätt mycket jobb om du kan tänka dig att flytta, vet dock inte hur det blir när dom första gymnasiekullarna kommer ut men du hamnar ju i sånna fall bland dom första så "det ordnar sig nog." Kolla hur det ligger till med personalsituationen på stationerna där du bor. Jag vet inte hur stor omsättningen är på brandmän dvs. om det kommer vara ett under eller överskott nu när dom har infört gymnasiekrav på heltidarna.
Lycka till!

låter ju bra !
ska först göra lumpen som jag åker in i oktober som skyddsman på f21 och efter det så hade jag tänkt att försöka komma in till sandö
jag är extremt intresserad av att flytta ! less att bo ute i bossen helst neråt i sverige.

det jag kan säga om det yrket är att man jobbar inte för att bli rik utan för att man tycker om det och det inte lite heller.. det är DÅLIGT betalt.

blom skrev:
det jag kan säga om det yrket är att man jobbar inte för att bli rik utan för att man tycker om det och det inte lite heller.. det är DÅLIGT betalt.

Visst är det uselt betalt, men det finns ju gott om tid till kneg vid sidan om brandmansjobbet :)

Ångermanland och Höga Kusten med Kramfors är FINT! Har själv jobbat på Räddingsverket i Sandö med att ordna upp alla prov, betyg och elevhandlingar så har någon av er gått där uppe så har jag "fingrat" på era papper... (dessutom även på skolorna i Rosersberg och Skövde)

Kommer själv från området och kan säga att det finns gott om fina hojvägar, en hojklubb 500 m från skolan, High coast riders, fin cross och endurobana 3-4 km från skolan samt ett gigantiskt och trevligt offroadgäng i området!

Hur det ser ut med jobb får du undersöka i det område du vill jobba...

/Göran

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!