Bra verkstad som servar Aprilia

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag ska skicka in min Aprilia rs 125 - 05 till verkstad för att fixa nya lameller (troligen). Jag bor i Spånga(Bromma) så Moto Guzzi i järfälla ligger ju nära. Någon som har erfarenhet ifrån dem?

Tipsa gärna om andra närliggande verkstäder :)

Ring Tobbe och hör om han kan hjälpa dig.

Svenska Motorcykelaktiebolaget
Tel: 08-28 79 39
Adress:
Vårdkasev. 22
175 68 JÄRFÄLLA

Ring Tobbe och hör om han kan hjälpa dig.

Svenska Motorcykelaktiebolaget
Tel: 08-28 79 39
Adress:
Vårdkasev. 22
175 68 JÄRFÄLLA

Hur fungerar verkstan å kundservicen? Vet att aprilias reservdelar kommer efter minst 3 månader och ingen brukar ha reservdelar hemma, antar att det är samma sak här?

Apriliacenter månne, kalastrevliga grabbar. :)

/J

Lite väl långt, mina lameller är så slitna efter minst 50 rundor på bulten så det är max 50 väg som gäller :näsblod

Hur fungerar verkstan å kundservicen? Vet att aprilias reservdelar kommer efter minst 3 månader och ingen brukar ha reservdelar hemma, antar att det är samma sak här?

Sv Mc AB är auktoriserade för Kawasaki,men om det inte är en garantireparation du ska göra,så är dom det rätta valet.
Aprilias reservdelshantering kan vi tyvärr inte påverka i det här landet.
Dom skickar delar när dom tycker det är dags,och ibland skickar dom t.o.m rätt grejor.

Sv Mc AB är auktoriserade för Kawasaki,men om det inte är en garantireparation du ska göra,så är dom det rätta valet.
Aprilias reservdelshantering kan vi tyvärr inte påverka i det här landet.
Dom skickar delar när dom tycker det är dags,och ibland skickar dom t.o.m rätt grejor.

Har aldrig upplevt detta... Och då har jag beställt lite delar från aprilia har alltid kommit på max 1 vecka.

Annars som sagt apriliacenter i haninge.

Sen om du inte vill köpa orginal och betala 2000 eller något sånt för bara delar så har allright lammell kit från Ferodo dock utan fjädrar för 450.
Apriliacenter är för övrigt åf åt allright.

БОБАН;3804031 skrev:
Har aldrig upplevt detta... Och då har jag beställt lite delar från aprilia har alltid kommit på max 1 vecka.

Va bra,då har du aldrig upplevt att du beställt t.ex en röd vänsterkåpa till en Mille,och fått ett styre till en Pegaso,eftersom dom plötsligt tyckte att dom skulle byta nummerserie på alla delar ?

Va bra,då har du aldrig upplevt att du beställt t.ex en röd vänsterkåpa till en Mille,och fått ett styre till en Pegaso,eftersom dom plötsligt tyckte att dom skulle byta nummerserie på alla delar ?

Nej det har jag inte. Som jag skrev i första inlägget.

Jag har gjort två beställningar på delar till min aprilia. Första tog 3 månader andra 2 månader. Jag har också hört om många hojlösa somrar pga att delarna inte kommit fram till rätt halvår.

Jag snackade också med Din MC i sollentuna och de funderar på att sluta sälja/serva aprilia eftersom att det tar sån tid för delarna.

Jag hörde av en kille att de ska ha bytt datasystem fyra ggr för att saker och ting inte fungerar :rolleyes: Så det låter inte så otroligt

Last edited:
Snabb service!

Hej!

Rekommenderar Aprilia Center i Haninge, var tvungen att akut byta bromsok efter att jag glömt att ta bort skivlåset. Hmm
Efter 3 dagar var det bytt trots att de var tvugna att beställa ett nytt ok från Danmark.
Det gammla strulet med reservdelar verkar vara borta nu, AC fixar t om Japsar! :tummenupp
Mvh
Majjen

Hej!

Rekommenderar Aprilia Center i Haninge, var tvungen att akut byta bromsok efter att jag glömt att ta bort skivlåset. Hmm
Efter 3 dagar var det bytt trots att de var tvugna att beställa ett nytt ok från Danmark.
Det gammla strulet med reservdelar verkar vara borta nu, AC fixar t om Japsar! :tummenupp
Mvh
Majjen

För att citera min förra mekaniker "...har man tur kommer grejorna inom fyra dagar annars får man hoppas på att man får dem efter tre månader"

Det finns ett lager i Danmark och om inte grejorna finns där är det bara att hålla ut tills italienarna bestämmer sig för att skicka dem.

Jag antar att du fick jackpott.

Jag får också tacka för tipset om Aprilia Center i Haninge men det är tyvärr för långt. :( Lamellarna är RIKTIGT slitna, en flakmoppe skulle lätt köra före mig, å det vill vi ju inte :tungan

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage