Bra väskor till sporthoj

• Thread starter Thread starter Heale
  • Start date Start date

Heale

Guest
Är det någon som har tips på bra väskor som passar till sporthoj. Tänkte en toppväska o två sidoväskor. Planerar en lite längre resa tillsammans med tjejen. Vill inte sätta packning på hennes hoj då hon fortfarande bara övningskör.
Tacksam för tips.
Jag kör en R1a från 03

Kolla in Kriegas sortiment, säljs i Sverige via Touratech Nordic.

Jag kikade/handlade lite av deras inför min kommande ringen-resa.

De har dock inga "mjuka" sidoväskor, men det går att kombinera bra med US-Serien för att packa på kutsen samt smäckert på tanken.

Jag kör med kriegas väskor. US30 samt 2 st Us 10 bak. Sen en ryggsäck R30.

Jag körde fyra års touringsvängar med Givi T411 på min R6:a.
Utmärkt kvalitet och expanderbara 28-35 liter. Har dock bara kört med de ihopfällda. Sitter kvar i 240 också! Kostar en dryg tusing.
Hade också en liten ca. 10-liters tankväska och rullade ihop regnstället på skutssadeln, sen gasade jag ner till Alperna!

Lita inte på regnskydden som ev följer med, stoppa kläderna i ica-kassar i väskorna så klarar ni er om det regnar, men det visste du nog redan!

Lycka till!

Hejsan, har en sån här på kutsen ( http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?lang=1&id=130&cid=18 ) och den här ( http://www.24mx.se/mc/p/mc-tankvaska-oxford-x40/15429/mc-vaskor-och-toppboxar/k271 ) på tanken och jag får med mig allt jag behöver för mc semester.

har åxå jofama väskan på kutsen på min R1-01 och är supernöjd, åkte över 300 mil å de ända man behövde göra var att spänna spännerna lite ibland.. regntät var den åxå. fick med mig allt jag behövde, plus tre par skor och en plattång!! så helt klart godkänd!!:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park