Bra vägar i NV

skajdajv

Lagom är för lite
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
Yamaha R6 -06
Tänkte delge min favorittur. Brukar ta runt 2 timmar och är full av härliga svepande kurvor och tajta böjar.

Från Hbg tar jag E6 till Ählm avfart Höja, höger mot Höja och där tar jag vänster upp mot Munka Ljungby. I östra delen av M-L svänger man mot Örkelljunga. Tar därefter av 2 avtaget vänster mot Kollebäckstorp (underbar väg). Fortsätter mot Rössjöholm och vidare till Våxtorp. Höger ner på väg 24 till Örkelljunga. Genom stan i Örkelljunga och ut i södra delen förbi Hjälmsjö. Svänger av höger ner på väg 108 mot Perstorp (mycket fin vägbit). Genom norra delen av Perstorp, vänster i rondellen och ut på väg 21. Ca 1 km in mot centrum av Perstorp, höger mot golfbanan. Ca 2 km och sedan höger ner mot Riseberga (mycket fin vägbit). Höger i Riseberga, genom Ljungbyhed och ut i södra delen förbi flygklubben, Bonnarp och Krika. Vägen över Söderåsen förbi Klöva hallar till Stenestad och vidare till Kågeröd (underbar vägsträcka). Från Kågeröd till Billesholm. Vänster ut på väg 110 och därefter direkt höger förbi Söderåsens golfklubb, Risekatslösa och Hässlunda. Därefter nya Ekebyvägen tillbaka in till Hbg.
Trött och nöjd :)

skajdajv skrev:
2339413 Tänkte delge min favorittur. Brukar ta runt 2 timmar och är full av härliga svepande kurvor och tajta böjar.

Från Hbg tar jag E6 till Ählm avfart Höja, höger mot Höja och där tar jag vänster upp mot Munka Ljungby. I östra delen av M-L svänger man mot Örkelljunga. Tar därefter av 2 avtaget vänster mot Kollebäckstorp (underbar väg). Fortsätter mot Rössjöholm och vidare till Våxtorp. Höger ner på väg 24 till Örkelljunga. Genom stan i Örkelljunga och ut i södra delen förbi Hjälmsjö. Svänger av höger ner på väg 108 mot Perstorp (mycket fin vägbit). Genom norra delen av Perstorp, vänster i rondellen och ut på väg 21. Ca 1 km in mot centrum av Perstorp, höger mot golfbanan. Ca 2 km och sedan höger ner mot Riseberga (mycket fin vägbit). Höger i Riseberga, genom Ljungbyhed och ut i södra delen förbi flygklubben, Bonnarp och Krika. Vägen över Söderåsen förbi Klöva hallar till Stenestad och vidare till Kågeröd (underbar vägsträcka). Från Kågeröd till Billesholm. Vänster ut på väg 110 och därefter direkt höger förbi Söderåsens golfklubb, Risekatslösa och Hässlunda. Därefter nya Ekebyvägen tillbaka in till Hbg.
Trött och nöjd :)

Låter som man måste testa den vägen nu när man äntligen tagit körkortet o får köra ut utan en skugga bakom sig :-)
/Marie

Hmm

Hbg-Honda skrev:
2339623 Låter som man måste testa den vägen nu när man äntligen tagit körkortet o får köra ut utan en skugga bakom sig :-)
/Marie

Jag tänker inte tala om vem som kört ovanstående slinga några gånger nu, och som inte har körkortet klart ännu... :D

Personen i fråga har även åkt den baklänges en gång (dvs tydligen nära er tisdagstur) men kom då vilse :tungan

Till valet röstar jag på fritt MC-kort, gratis sportmotorcykel och kurviga vägar åt folket.

skajdajv skrev:
2339998 Jag tänker inte tala om vem som kört ovanstående slinga några gånger nu, och som inte har körkortet klart ännu... :D

Personen i fråga har även åkt den baklänges en gång (dvs tydligen nära er tisdagstur) men kom då vilse :tungan

Till valet röstar jag på fritt MC-kort, gratis sportmotorcykel och kurviga vägar åt folket.
Tjenare o välkommen till våran lilla hörna.
Häng gärna med på våra TT så slipper du harva ensam:tummenupp
Lite konfunderad bara,har du körkort eller inte:va

"R6, CBR600 eller ZX-6R?

--------------------------------------------------------------------------------

Hej

Jag har precis tagit mitt MCkort och ska köpa min första hoj. Tänker mig en sporthoj storlek 600 kubik, av årsmodell -06.

Välkommen!

Jag såg dig häromdagen på gatan utanför där jag bor. Inte var dag man ser en hoj som har kvar originalbaken med den långa "läppen".

Avgasröret ser häftigt ut och inte alls så högljutt som jag trodde det skulle låta.

skajdajv skrev:
2339998 Jag tänker inte tala om vem som kört ovanstående slinga några gånger nu, och som inte har körkortet klart ännu... :D

Känns jäkligt gott att äntligen få körkortet.. men tomt i plånboken.. håller med dig angående valet.. Vet du vilka vi ska rösta på för att få igenom detta ??? :hihi
Peter Wahlbeck ville förbjuda motorcyklar i Halmstad city eftersom hans baby blivit väckt av underbara ljudet när en hoj körde förbi.. Vissa människor har inte lika stor rätt att säga sin åsikt... :huvet

Motorrad skrev:
2340806 Välkommen!

Jag såg dig häromdagen på gatan utanför där jag bor. Inte var dag man ser en hoj som har kvar originalbaken med den långa "läppen".

Avgasröret ser häftigt ut och inte alls så högljutt som jag trodde det skulle låta.

Köpte hojen för en vecka sedan och har inte bestämt mig för vilken lösning jag ska ha bak. En mindre skylthållare med blinkers, ett integrerat blinkers i bromsljuset, eller köra utan.
Förslag någon?

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back