Bra starthoj?

Abbe 22

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2023
Hoj
Rieju mrt sm 50 pro 2016
Hej, fyller snart 18 år och håller på med A2, men är osäker på vilken model som är en bra hoj samt billig i drift, har kört supermotard moppe i 2 år så är smått sugen på någon supermotard men vet att de kan vara rätt så dyra/Albin

Förutom hojar som är geggmoppar i grunden är alla hojar i A2segmentet hyfsat lika i driftkostnad och hur lätta de är att köra. En hoj utan kåpor är billigare att ramla omkull med iofs.

Hej, fyller snart 18 år och håller på med A2, men är osäker på vilken model som är en bra hoj samt billig i drift, har kört supermotard moppe i 2 år så är smått sugen på någon supermotard men vet att de kan vara rätt så dyra/Albin

Välkommen till SportHoj Albin! :tummenupp

En bra början är denna tråd https://www.sporthoj.com/forum/forums/jag-är-ny-forumet.42/

Kan inte detta med SuperRetard men köp en billig Er6 för att få lappen och leta sedan. Det kan vara en förvuxen moppe du söker men måste inte vara det. :)

Värt att tänka på om man köper huliganmoped (motard) är att det kanske är så att den är för lätt för att köra upp för A2 på.

Annars rekommenderar jag starkt motard. Roligare hojtyp har jag inte kört.

Tycker bättre om Kawa 300 och 400 än om CB500F. Betydligt lättare.

KTM790 finns som A2 och rekommenderas varmt. Lite motardkänsla i en naken variant.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT