Bra område i sthlm att bo?

Vägspärr

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
KTM -04
Ja, som rubriken lyder, är på jakt efter en bostadsrätt i stockholmsområdet ( söderort ). Bor nu i Gubbängen vilket jag tycker är ett lugnt och bra område men är nu på jakt efter en trea någon annanstans. Vart i Stockholmsområdet är det lämpligt att sätta ner sitt :arsele Gärna ett område där man får ha bilen/hojen ifred... Även om en bunker kanske vore bästa alternativ för det... Tittat lite på Sköndal vilket jag tyckte verkade som ett trevligt område med grönområde i närheten vilket är bra då jag har en liten rottweiler i bagaget... Så någon som kan rekommendera ett bra område? :)

*kikar* Ser trevligt ut, men rackarns vad få objekt till salu i området :(

Poppis ställe, finns fina lägenheter vid Långbro Park, gamla sjukhuset där.
Själv tog jag mitt pick o pack o flyttade därifrån för två år sen.
En villa i Sörmland är snuskigt mycket billigare än en lägenhet i Sthlm.

Ska du bo i söderförort så kanske Aspudden? Det börjar bli riktigt trevligt där. Priserna går upp = drägget flyttar längre ut.

Gröndal är nog också rätt ok?

Öh, det är en paradox.
Man kan inte bo söder om stan och ha någonting i fred.
Northside 4-evva. :yoparty

Varför hoppar ni över Liljeholmen? Nybyggda hus, säker fordons-förvaring. Just nu är hela torget en arbetsplats...man gör plats för fler lägenheter. Under mark ska sedan ett shoppingcentrum öppna, med biograf etc... Nära till grönområde, trekanten, Årstaviken och Vinterviken..bara och välja :D

Hammarby Sjöstad är i och för sig dyrt, men kan man tänka sig att bo i ett litet reservat är det perfekt. I princip helt befriat från skadegörelse, stök och stölder.

Kollat upp några utav tipsen, det svåra är att jag betalar hellre en halv miljon mer och får en lägre avgift därav blir nybyggen rätt svårt, gillar Tyresö men satans vilka avgifter... Sköndal väntar jag fortfarande på att det skall komma ut fler objekt i... Jobbar i Hammarby och är lat av naturen så relativt nära till jobbet är givetvis stort plus. Björkhagen eller Årsta?

finns många bra områden på norra sidan.
sundbyberg tex.
järfälla..
men du ville bo på södra sidan, ehm, svårare med det :P
hehe.

lycka till och hoppas du hittar bra målare också :-)

globenområdet ( hammarbyhöjden ) tycket jag var bra..ingen pillade på moppen och det var rätt lugnt..ngr alkisar visst men dom e ju ofarliga och luktar bara illa..

Annars kungsholmen men då e det garage som gäller om du ska ha moppen ifred..

Villaområden, ja då snackar vi 2-6 mille..
Men har du dessa stålar, värmdö,nacka,tyresö osv..

Tyresö har funkat för mig i 30 år. Lagom långt från city, ingen T-bana! Nära till skog och mark.
Älta är väl också bra, lite närmare stan.

*/ ?>
Back