Bra mcvägar sthlm->Västervik->gbg

MaS

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
Tl1000R
Ska ta en liten mc-semester nästa vecka turen går Stockholm, Västervik, Göteborg och sedan till Stockholm igen..

Nån som har tips på några roliga vägar/avstickar på vägen så uppskattas det.:tummenupp

I gbg blir det en sväng ut på Orust/Tjörn, men det är det enda planerade ännu..

~MaS

Sthlm-Västervik är mitt tips att åka ute längs kusten me färjor osv har inte åkt själv men kompisar har gjort och har varit himmla nöjda med fik o dylikt längsvägen! mvh

På Orust är det Svanesund-Henån som e bäst enligt mig.
När du ändå är i de trakterna så tyckar jag du ska köra norr om Orust och vägen via Skredsvik till Munkedal.
Sen Munkedal-Färjelanda...de e den bästa mc vägen jag kört här i trakterna.

Tja
Bor själv i Västervik så de här trakrterna kan jag lite iaf, beror på hur mkt avstickare du vill göra o hur långa.
MVH

odde_333: Blev bara en avstickare till västervik, svängde in vid vagnhärad och tog väg 219 till Nyköping, den var grymt bra väg och knappt nå trafik.

Naken: Svanesund-Henån blir det definitivt, snackade med polaren jag ska hälsa på och han höll med om dina tips, det är de grymmaste vägarna därikring :tummenupp

Palija: Är i västervik nu tills imorgon, så har väl tänkt och ta en tur på 1 timme eller 2 idag(om vädret tillåter) får se var det. Har fått tips om Hjorted till Kristdala ska vara en fin väg :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT