Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chrille skrev:2268207Min erfarenhet säger:
Köp en jättebillig.
När den jättebilliga går sönder så köper du en till jättebillig.
Försörjer du dig inte med vinkelslipen så är det overklill med de professionella maskinerna. De går också sönde när du bär dig dumt åt.
Jag har en billig Black o Decker hemma. När den går sönder åker jag till biltema.
köp inte dewalt i alla fall. Det var bra kvalitet när dom köpte upp Elu o bara byta klistermärke på dom.. men nu gör dom egna maskiner o e inte värda mer än dom som man köper på rusta/biltema/haraldnyborg mm. och som många andra säger så köp inget dyrt.. ska du bara slipa några gånger så räcker det med en billig. ska du stå o kapa stora stenar osv så e det däremot värt pengarna o köpa en som håller.Spray skrev:2268159Bosch?
Dewalt?
Skil?
Cotech?
Vad har ni för erfarenheter av de olika märkernas kvaliteér?![]()
Spray skrev:Var köper ni era kap/slipskivor? Är biltemas grejor prisvärt? (ca 9.90 per skiva) Eller ska man köpa tex clas skivor som kostar runt det dubbla?![]()
Spray skrev:2271806Idag öppnade jag växelhuset och döm av min förvåning när jag upptäckte att kuggarna var helt snustorra. Det lilla fettet som fanns var lokaliserat på växelhusväggarna. Smörjde in med "klibbfett", ett specialfett.
Finns det någon mer som kan avråda köp av biltemas 10kr kapskivor?
Är verkligen biltemas skivor mycket sämre än lite dyrare skivor ex. clas ohlsons?
Jag har aldrig varit med om att skivorna från biltema har exploderat, däremot får man en känsla av att de räcker ungefär lika länge som en skiva i papp hade gjort. Numera köper jag bara dyrskivor hos en verkstadsbutik. Dyrare, visst. Men de räcker tre gånger så länge.Spray skrev:2271806Finns det någon mer som kan avråda köp av biltemas 10kr kapskivor?
Är verkligen biltemas skivor mycket sämre än lite dyrare skivor ex. clas ohlsons?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |