Bra jobbat Svedea! :)

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj
Det är ofta FB får skit för det mesta, men nu tänkte jag lyfta fram något som gått bra för omväxlings skull. :)

Jag var tidigare i våras involverad i en sammanstötning involverat, mig personbil och ambulans. Ambulansen körde mot rött, jag och framförallt buellen förlorade. Hastigheten var låg så jag klarade mig med en stukad fot. Buellen fick ramskador(TANK) samt gaffel och motor fick sina törnar.
Måste erkänna att jag var ganska vimsig (chock?) när jag ringde skaderegleraren och berättade vad som hänt. Men han var van lugnade snabbt ner mig och fick mig att göra "rätt" saker.

Ganska snabbt konstaterades att den behövde rambytas och erbjudande om inlösen kom som ett brev på posten. Då jag inte haft hojjen särskilt länge så fick jag tillbaka det jag gett för den. 2 dagar efter jag skickat in alla papper fanns pengarna på mitt konto :tummenupp

Snabb och smärtfri hantering :banana

Wow, att få den service man betalar för hör ju inte till vanligheten.

Framförallt så är dom billiga, betalar c:a 1600 hel/hel för min enduro istället för det tredubbla hos det näst billigaste bolaget.

Jag kommer ju aldrig att utnyttja försäkringen, självrisken är detsamma som hojen och den gäller inte på endurobanan - så dom gör ju iofs 100% vinst på mig men ändå :tummenupp

Kul att höra, hoppas foten har blivit bra.
Det vore bra att få veta villket FB du har, sånt är värdefullt när man jämför olika bolag.

Sen läste jag rubriken....:huvet

Last edited:
Känns skönt att höra att dom sköter sig då jag precis tecknat hos dom. Man är ju lite rädd att dom ska krångla när priset blev så lågt, 3500,- hel/hel för z750 känns helt ok.

Det lilla jag har haft och göra med Svedea är bara positivt även fast jag inte råkat ut för någon skada osv. Men ett trevligt bemötande och rimliga priser gör att man gillar dem !

så när det är dags för en hoj som passar in i deras kriterier så får de iaf mitt första samtal !

Framförallt så är dom billiga, betalar c:a 1600 hel/hel för min enduro istället för det tredubbla hos det näst billigaste bolaget.

Jag kommer ju aldrig att utnyttja försäkringen, självrisken är detsamma som hojen och den gäller inte på endurobanan - så dom gör ju iofs 100% vinst på mig men ändå :tummenupp

Varför har du helförsäkring då om du aldrig kommer utnyttja den ??

Salus Ansvar som jag fortfarande har, har bara givit mig bra service när jag behövft det vid 2 tillfällen. en på bilen och en på hemförsäkringen.

Salus Ansvar som jag fortfarande har, har bara givit mig bra service när jag behövft det vid 2 tillfällen. en på bilen och en på hemförsäkringen.

Jag har exakt samma upplevelse. Behövde utnyttja min försäkring för 2 år sedan då jag låg i diket och sprattlade, och då skötte de allting galant! Snabba utbetalningar och lätta att prata med, så det kan bara bli en tumme :tummenupp

Jag vill också plussa på Svedea! Vurpade med hojen för några veckor sedan. De ville värdera skadorna på utrustningen och dagen efter jag lämnat in den satt pengarna på mitt konto. Inget tjafs eller liknande. = Mycket nöjd!

samma här.... råkade kraschade hojen.... efter att beslut fattades om inlösen ist för fixa den, fick jag pengarna 2 dagar efter. inget tjafs... mycket trevliga och bra bemötande.
fick dessutom mer än vad jag gett för den :D
massa plus till svedea..

hmm, min gamla kawasaki 750 från -89 skulle bli billigare hos svedea. På bilsport betalar jag ca 1700kr helförsäkring per år och hos svedea skulle jag betala ca 1400kr per helår. Någon som vet om det är någon större skillnad på försäkringarna bolagen emellan?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park