Bra hotell i Patong (Phuket)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena!

Ska med jobbet till Karon i slutet av nästa vecka men jag åker tidigare och tar ut några semesterdagar. Jag tänkte vara i Patong 3-5 dar och vill ha tips på ett schysst hotell.

Det får kosta max max 500 spänn natten, gärna mindre. Alla jag snackat med säger att jag bör hålla till nära partygatan Bangla och gärna nära vattnet också.

Nån som varit dit nyligen och har nåt bra tips? Gärna ner mot stranden. Jag vill ha möjlighet att koppla upp mig om det blir nån bråttomgrej på jobbet. Helst seaview. Gärna inte grekstuket med klinkergolv och ranglig säng utan fräscht och bra standard (börjar bli gammal och bekväm).

Varför patong är naturliga frågan?

Därför :tungan

Nä, jag kommer att vara helt själv tre kvällar och vill inte vara Karon bland barnfamiljerna då. Kommer att dra till Phi Phi med en kollega i två nätter och tre dagar och sen tillbaka till Karon för könferens fre-mån dar efter det. Kan vara kul att se om det är så crazy i Patong som alla säger.

Kan man få svar på frågan nu eller ska det skrivas om att det är omoraliskt, farligt, kommer att höja försäkringspremierna, vad händer om jag springer över en skolklass och hur roligt är det att leva med en sån sak, är det roligt att plocka drinkpinnar en och en ur skrubbsåren med pincett osv.

Varför patong är naturliga frågan?

Tjohej!

Det blev en jäkligt rolig resa. Var i Patong 3 nätter, 2 på Phi Phi och sen 3 nätter på riktigt lyxhotell mellan Patong och Karon (Le Meridien, med jobbet). Hängde med ett par localtjejer några kvällar (inte såna som tar betalt då), dök en dag, körde vattenskoter ett par gånger, åt grymt god mat, tog en Thai-matlagningskurs, fick erbjudande om både happy ending och boom boom när jag tog en massage (sa nej), vanlig bra massage flera gånger.

Patong räcker nog bra med 1-2 kvällar för det är råexploaterat. Mycket tjat om suits, DVD, T-shirts, you lovely man, ping pong show osv men det är bara att strunta i dem. Nu blev jag sugen på mer Thailand fast då blir det prio på dykning på Phi Phi eller liknande. Det verkar dock som att vi skandinaver brer ut oss överallt. Tom Koh Samui verkar vara "förlorat".

Jag köpte en bok och förstår nu lite bättre varför vi västerlänningar ses som vandrande pengar. Thailändare som kommer från nordöstra Thailand kan tjäna så lite som 15-20 SEK om dagen för 10-12 timmars arbete 7 dagar i veckan.

Tyvärr kraschade magen på slutet men jag börjar bli van sen jag jobbade i Hongkong. Åkte dit för tre veckor sen också. En 10-timmarsflygning med risig mage är rätt spännande :) Speciellt när man vet att vid start och landning går det inte att gå på muggen...

Haha, skulle inte sjunka så lågt som att betala för mig. Det är fan lägre än Glocalnet. Däremot är det många ruskigt snygga tjejer där men sånt där kan man dö av (tror uppåt 7-10% har HIV).

Håller på att läsa en bok om sexindustrin i Thailand nu. Kan förstå att det är lockande med snabba pengar som är ljusår bättre än vad de nånsin kan tjäna på ett vanligt jobb.

Du behöver inte vara blyg! Alla vet ju att det är bra horor du letade iaf...

Berätta om dem nu!

Haha, nope hon drack bara vatten och jobbade på dagarna så jag fick/behövde inte bjuda på nåt förutom sällskapet :) Jag var ju där själv i tre dar så jag brukar inte supa själv/ensam heller. Känns mer slitet med krogragg hemma faktiskt fast oavsett man vill betala eller inte så är det inte så svårraggat där - understatement.

Att träffa en västerländsk man är drömmen tydligen. Däremot så utnyttjas det nog från båda håll. Kollegans bekant som nu bor i Phuket hade träffat en tjej där och kort efter hon flyttat med honom till Sverige så dumpade hon honom och stack till Italien där hon hade en annan kille samtidigt. Hyfsat snopet :)

Dom där gratishororna som du tyckte så bra om, hittade du inte dom på en bar som hade förhållandevis dyra drinkar ? Det var först när du betalat för 5 drinkar som någon av dom följde med dej hem. Fast du märkte kanske inte det :fyllisar

Haha, nope hon drack bara vatten och jobbade på dagarna så jag fick/behövde inte bjuda på nåt förutom sällskapet :) Jag var ju där själv i tre dar så jag brukar inte supa själv/ensam heller. Känns mer slitet med krogragg hemma faktiskt fast oavsett man vill betala eller inte så är det inte så svårraggat där - understatement.

Att träffa en västerländsk man är drömmen tydligen. Däremot så utnyttjas det nog från båda håll. Kollegans bekant som nu bor i Phuket hade träffat en tjej där och kort efter hon flyttat med honom till Sverige så dumpade hon honom och stack till Italien där hon hade en annan kille samtidigt. Hyfsat snopet :)

Nja. Inte speciellt snopet. Det behöver inte vara någon speciell ras för att de skall bete sig på det viset.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back